1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Publiek dat niet weet wie ze zien of waar het over gaat
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

[edit jeroen: afsplitsing van het theatermanieren topic waar het weinig mee te maken heeft]

Haha, doet mij denken aan afgelopen donderdag.
Achter mij een discussie wie Glinda was. De een:We hebben vanavond Keet. De ander: Nee joh, dat is echt Chantal hoor.De een: Maar op dat bord stond dat het Keet was. De ander: Je ziet toch dat het Chantal is! De ander: Ja je hebt gelijk. Ook stom dat dat bord niet klopt. Jammer ik was benieuwd naar Keet!

Ik snap het niet, je komt voor Keet en dan weet je niet dat zij ipv Chantal is…

[ Gewijzigd: 28 November 2012 11:26 AM by Jeroen ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 1 ] 26 November 2012 12:18 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ik vind het niet gek dat iemand niet weet wie er speelt. Ieder heeft zijn interesse en weet daar veel over.
Maar als ik iemand naar een musical meeneem die niet echt musical fan si, dan heeft die ook veel vragen over de show en alles.
Maar als ik naar de voetbal ga (wat mij echt niets interesseert) moet je mij ook niet vragen wie de goal heeft gemaakt hoor.

  [ # 2 ] 26 November 2012 12:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  431
Geregistreerd  2009-12-02

poohfan - 26 November 2012 12:12 PM

Maar missen dat de hoofdpersoon Elphaba heet, snap ik dan weer niet…

Heb ik ook eens meegemaakt. Na de pauze werd omgeroepen dat wegens ziekte de rol van Nessarose werd gespeelt door Myrthe. Draait iemand voor me zich om en vraagt aan mij: ‘Is dat die groene?’
Dan weet je het ook ff niet meer…

   Handtekening   

‘t is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat heel Holland Limburgs lult

  [ # 3 ] 26 November 2012 12:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

poohfan - 26 November 2012 12:12 PM

Maar missen dat de hoofdpersoon Elphaba heet, snap ik dan weer niet…

Ik heb een keer gehad dat er een moeder met een kind van een jaar of 11 heel het verhaal zat uit te leggen. Het duurde even voor de moeder doorhad dat Niemand huilt om heksen een proloog was en dat kon uitleggen. Als klap op de vuurpijl zat de moeder de hele tijd te verkondigen dat de groene heks “Wicked” heette. Er wordt in heel die show (in het Nederlands althans) maar één keer Wicked gezegd… :geenidee: Het kind kon dus zelf niet opletten en vroeg dus de hele tijd dingen, waardoor de moeder ook niet kon opletten…

[ Gewijzigd: 26 November 2012 12:30 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 26 November 2012 04:42 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  175
Geregistreerd  2012-07-06

Ik snap best dat mensen niet kunnen zien wie nou uiteindelijk de rol speelt op een dag. Ik zat dus vrijdag bij Wicked, rij 1 ring oneven en vanaf die plek zie je de gezichten echt niet altijd even duidelijk. Qua stem kunnen actrices ook nog wel eens op elkaar lijken in sommige stukjes. Dus dan snap ik heel goed dat mensen gaan twijfelen.
Ik moest vrijdag ook wel even kijken toen Keet in haar zeepbel naar beneden kwam. Maar hoorde bij de eerste zin al dat zij het was.

   Handtekening   

Geen grenzen meer.

  [ # 5 ] 26 November 2012 04:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Salina Larissa - 26 November 2012 04:42 PM

Ik snap best dat mensen niet kunnen zien wie nou uiteindelijk de rol speelt op een dag. Ik zat dus vrijdag bij Wicked, rij 1 ring oneven en vanaf die plek zie je de gezichten echt niet altijd even duidelijk. Qua stem kunnen actrices ook nog wel eens op elkaar lijken in sommige stukjes. Dus dan snap ik heel goed dat mensen gaan twijfelen.
Ik moest vrijdag ook wel even kijken toen Keet in haar zeepbel naar beneden kwam. Maar hoorde bij de eerste zin al dat zij het was.

Buiten dat je het duidelijk zou kunnen horen, zat ik op rij 5, dus gezichten goed te onderscheiden…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 6 ] 26 November 2012 06:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Je moet niet vergeten dat het grootste gedeelte van het publiek maar één keer naar een show gaan en veel zelfs niet eens weten wat een castbord is.
Dat veel mensen niet weten wat wij wel weten is daarom alleen logisch en zeker niet verwijtbaar!
Dat jij aan de eerste toon kan horen wie er op het podium staat, wil nog niet zeggen dat anderen dat kunnen.

De meeste mensen hebben kaartjes gekocht voor een show met artiesten die op de poster staan en hebben dus geen idee dat het weleens iemand anders zou kunnen zijn.
Trouwens zelfs de namen op de poster weten ze vaak niet… uuuhhh Willemijn wie?!  😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 7 ] 26 November 2012 07:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

MoNieky - 26 November 2012 06:45 PM

De meeste mensen hebben kaartjes gekocht voor een show met artiesten die op de poster staan en hebben dus geen idee dat het weleens iemand anders zou kunnen zijn.
Trouwens zelfs de namen op de poster weten ze vaak niet… uuuhhh Willemijn wie?!  😉

Wat alleen maar goed is toch? Ze komen voor de show en niet voor de mensen..

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 8 ] 26 November 2012 07:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ja, precies en daarom kan je mensen niet verwijten dat ze niet weten/herkennen wie er op het podium staat. Vind dit trouwens ook niet veel te maken hebben met slechte theatermanieren of zeg ik nu iets geks?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 26 November 2012 07:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1288
Geregistreerd  2009-02-10

Nee hoor. Ik ga ook heel vaak met mijn oma naar musicals en die heeft echt totaal geen idee wie erin spelen (tenzij ze mee hebben gedaan aan Op Zoek Naar…). Het ergste is meestal nog, dat als we naar een musical gaan waar mijn favoriete acteurs in spelen, dat ze de hele show blijft vragen welke het nou is haha.

Dat wij musicalfans het interessant vinden om te weten wie er speelt, dat lijkt me logisch. Maar idd, er zijn echt genoeg mensen die alleen maar gaan voor een leuk avondje uit en die boeit het echt niet als Willemijn of Keet of wie dan ook niet speelt.

   Handtekening   

Wees tevreden met een heel klein beetje.

  [ # 10 ] 26 November 2012 08:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Eens met wat hierboven staat. Ook al staat (hangt) er een castbord in het theater, dan nog hoef je daar niet op te kijken. Dat je niet weet wie wie speelt (ik heb ook wel eens gehad dat ze dachten dat Chantal die “groene” speelde, pfffff…. was voor mij op het randje van pure onwetendheid) is dus nog tot daaraan toe, daar kan ik best mee leven.

Maar ik vind het wel bijzonder dat je na afloop van een voorstelling echt totaal niet hebt begrepen waar het over ging of wie de personages waren. Blijkbaar heeft de show je dan totaal niet geboeid of zo, maar ik vraag me toch echt af waar je dan 3 uur mee bezig bent geweest…..

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 11 ] 27 November 2012 10:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Ben het eens met de verhalen hierboven, met de kanttekening, dat de mensen op de poster soms juist worden gecast voor het grote publiek. Neem Ferry, echt niet gecast vanwege dat hij de beste Fiyero is… Dus “dat grote publiek” boekt dus blijkbaar juist wel vaak voor een persoon. Dat ze het dan niet zien en of horen ok. Heb zo vaak gehoord, dat iemand Chantal goed vond bij Petticoat terwijl Brigitte speelde. Maar ze komen dan blijkbaar wel voor Chantal.

En dit staat dus los van theatermanieren vind ik.

[ Gewijzigd: 27 November 2012 11:22 AM by poohfan ]
  [ # 12 ] 27 November 2012 11:05 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Mensen gaan er van uit dat iemand speelt, en de meeste mensen zullen toch niet gelijk of helemaal niet doorhebben als een Chantal bijv niet speelt, om maar even wat te noemen. Dat vind ik opzich niet zo heel erg, en als je Chantal beschouwt als de groene, tja geen idee wat er in dat heeft van die persoon omgaat dan.
Maar als je aan het einde van een voorstelling nu nog niet weet dat Elphaba de groene heks is, dat vind ik gewoon echt ontwetendheid want als je Elphaba met Glinda gaat verwarren tja…

Maar het heeft verder niks met slechte theatermanieren te maken, zoiets is niet hinderlijk voor de mensen om hem/haar heen wat wel hinderlijk is als mensen gaan snoepen snap trouwens niet waarom theaters de snoepjes in een plop deksel beker hebben gedaan, eerst hadden ze gewoon plastic zakjes die niet zo hinderlijk kraakte.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 13 ] 27 November 2012 05:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

banaan - 26 November 2012 12:18 PM

Ik vind het niet gek dat iemand niet weet wie er speelt. Ieder heeft zijn interesse en weet daar veel over.
Maar als ik naar de voetbal ga (wat mij echt niets interesseert) moet je mij ook niet vragen wie de goal heeft gemaakt hoor.

Ik kan me hier helemaal in vinden. Het moet wel je interesse zijn. Ik persoonlijk ben altijd benieuwd naar het castbord. Vind het leuk om te weten wie er spelen. Van voetbal heb ik ook totaal geen verstand. Ik vind het zelfs zo vreselijk dat ik er nooit naar kijk. Wat betreft Chantal/ Keet. Ik snap ook wel dat het ergens een beetje raar is dat mensen Keet met Chantal verwarren. Als je fan bent van Keet en speciaal voor haar komt dan zou je toch moeten kunnen zien/ horen dat het Keet is… Aan de andere kant toen ik de foto zag van Keet als Glinda vond ik haar ook wel erg op Chantal lijken. Dus als je ver weg zit, kan je die vergissing inderdaad maken.

Overigens heb ik me groen geërgerd bij Shrek. Een rij voor mij (en niet eens precies voor mijn neus) kwam een familie al vrij laat binnen. Musical was nog niet begonnen, maar ze waren wel erg laat. Eerst gingen ze zitten en steeds 1 stoel opschuiven. Tijdens de musical was het meisje echt ontzettend vervelend. Was heel hard aan het praten tijdens een liedje (wat ineens stopte) en snel haar mond hield toen ze merkte dat niet alleen het publiek maar ook de spelers op het podium hoorde wat ze zei. Dat kinderen zich niet kunnen gedragen vind ik nog tot daar aan toe, maar die vader die erbij zat was nog het ergste van allemaal. Hij zat continu te lachen en dan zo hard en irritant dat iedereen kon meegenieten. Hij keek ook de hele tijd naar zijn vrouw, zodat die ook nog even irritant ging mee lachen. Nogmaals dat kinderen zich niet kunnen gedragen (wat ik ook erg vind, maar dat heeft met opvoeding te maken) vind ik tot daaraan toe, maar dat volwassenen zich net zo misdragen vind ik schandalig.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 14 ] 27 November 2012 05:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Singingrosa - 27 November 2012 05:11 PM

Het moet wel je interesse zijn.

Nu, dat is zo, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat je naar een musical gaat en totaal geen flauw benul hebt wie je de hele avond voor je neus zou kunnen krijgen… Het zelfde met dat je niet weet waar het over gaat. (Tovenaar van wat? Nouja, zal wel.) Dan heb je ook geen interesse in je eigen vrije avond, vind ik. 😉

[ Gewijzigd: 27 November 2012 05:24 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 27 November 2012 05:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Dat het je niet boeit wie er op het podium staat kan ik me voorstellen, veel mensen gaan voor de voorstelling en die boeit het echt niet of ze nou Celine of Keet hebben in Wicked. Waar ik wel van opkijk is dat je 2,5 uur naar een musical gaat kijken en dan niet weet wie Glinda is en wie Elphaba en dat na afloop nog steeds niet weet, om maar even in Wicked-termen te blijven. Maar het gebeurt, blijkt uit een aantal berichten in dit topic. Ik kan het me ook heel moeilijk voorstellen. Maar goed.

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4
‹‹ Seizoen 2013/2014      Webshop Sound Of Music ››