34 of 39 | ‹ First  < 32 33 34 35 36 >  Last ›
The Lion King
  [ # 496 ] 03 August 2018 08:39 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

sky14 - 02 August 2018 10:28 PM

Klopt het dat Nigel eerste cast Simba wordt?

Nee?? Niks van gehoord of vernomen van dat Naidjim weg gaat.
Ben wel benieuwd hoe je aan deze ‘speculatie’ komt.

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 497 ] 04 August 2018 01:12 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

angelar95 - 03 August 2018 08:39 AM
sky14 - 02 August 2018 10:28 PM

Klopt het dat Nigel eerste cast Simba wordt?

Nee?? Niks van gehoord of vernomen van dat Naidjim weg gaat.
Ben wel benieuwd hoe je aan deze ‘speculatie’ komt.


Ik denk dat Nigel gewoon nog blijft hoor, en als dat die weg gaat dan zal die vast wel bekend maken op hem Instagram hoor. Maar 7 Augustus is de cast change las ik bij Gaia Instagram, maar hoeveel ga er nu weg of zijn al weg van cast?

  [ # 498 ] 04 August 2018 05:54 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Christine2017 - 04 August 2018 01:12 PM
angelar95 - 03 August 2018 08:39 AM
sky14 - 02 August 2018 10:28 PM

Klopt het dat Nigel eerste cast Simba wordt?

Nee?? Niks van gehoord of vernomen van dat Naidjim weg gaat.
Ben wel benieuwd hoe je aan deze ‘speculatie’ komt.


Ik denk dat Nigel gewoon nog blijft hoor, en als dat die weg gaat dan zal die vast wel bekend maken op hem Instagram hoor. Maar 7 Augustus is de cast change las ik bij Gaia Instagram, maar hoeveel ga er nu weg of zijn al weg van cast?

Gugwana is natuurlijk al weg. Julliann Ubbergen gaat weg morgen, net zoals Channah Hewitt, Annefleur van den Berg, Zjon Smaal en Joella Ramos. Volgens mij zijn er nog een paar maar die moet ik je helaas schuldig blijven, waarschijnlijk gaan Jochem Feste Roozemond en Ruben Thurnim ook weg, van Jochem had ik dat vaag voorbij zien komen op de instagram van een make up artist van TLK en bij Ruben had ik gelezen op de instagram van Marlon Henry dat Ruben vandaag zijn laatste keer had als Mufasa.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 499 ] 05 August 2018 08:06 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Het gaat in totaal om 16 personen, maar de exacte namen moet ik je schuldig blijven.
Jochem heb ik gesproken, hij gaat weg, zijn eerstvolgende rol is thuis pappa spelen. Later dit jaar zal hij te zien zijn in Het Zonnehuis (sorry exacte titel vergeten).

Gistermiddag in ieder geval een groot aantal understudy’s:
Mufasa - Ruben
Rafiki - Shirley Hlahatse
Zazu - Tim
Pumbaa - Robin
Banzai - Marlon
Shenzi - Kimberly
Dus 2 nieuwe understudy’s (Robin en Shirley) speelden al.
Ook in het ensemble dacht ik wat nieuwe gezichten te zien.

Robin had duidelijk plezier in zijn nieuwe rol, maar die brede lach mag hij van mij wat minder vaak laten zien.

Opvallend was dat het beginpraatje opnieuw is opgenomen, de nieuwe first-cast Rafiki is nu te horen.

  [ # 500 ] 06 August 2018 10:11 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Is er al bekend wie de tweede understudy voor Nala wordt? Aangezien Channah en Annefleur nu weg zijn. Ik had wel gehoord dat Tashka Cijntje een van de nieuwe understudies wordt van Nala maar lijkt me sterk dat als Gaia ziek is alleen zij op kan. Zelf dacht ik aan Anne Appelo als andere understudy maar ik heb dat nog nergens bevestigt gezien

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 501 ] 06 August 2018 01:36 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

Nee dat is officieel ook nog niet bekend. Maar van vele kanten vernomen dat dat idd Anne Appelo gaat worden. Heel benieuwd wanneer dit bekend word.

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 502 ] 07 August 2018 08:36 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

De nieuwe cast staat nu online.

Bij de hoofdrollen alleen wijziging van Pumbaa (Mike Wauters) en Banzai (Juneoer Mers)
Blijkbaar is Naomi Webster hersteld, want zij staat nog steeds als Shebz vermeld.
Anne Appelo en Tashka Cijntje zijn inderdaad de nieuwe understudy’s voor Nala.
Robin staat niet meer vermeld als swing maar als walk in cover.

  [ # 503 ] 07 August 2018 10:33 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ikduz - 07 August 2018 08:36 AM

De nieuwe cast staat nu online.

Bij de hoofdrollen alleen wijziging van Pumbaa (Mike Wauters) en Banzai (Juneoer Mers)
Blijkbaar is Naomi Webster hersteld, want zij staat nog steeds als Shebz vermeld.
Anne Appelo en Tashka Cijntje zijn inderdaad de nieuwe understudy’s voor Nala.
Robin staat niet meer vermeld als swing maar als walk in cover.

Naomi is nog niet helemaal hersteld maar tot die tijd dat Naomi terug komt speelt Kimberly Nieuwenhuis Shenzi. Bron: Instagram van Kimberly

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 504 ] 11 August 2018 02:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Gisteravond bij de eerste speelbeurt van Tim als Scar geweest.
Af en oe miste ik toch wel het volume in zijn stem, een klacht die ik hier ook wel eens heb gelezen over zijn Pumbaa.
“Staat paraat” eindigde hij wel sterk en de 2e acte vond ik hem ook beter.

Verrassing was Annefleur als Nala, blijkbaar waren de nieuwe us er nog niet klaar voor of ook afwezig.
Anne werd in ieder geval vervangen door Desiree.

Overige us: Robin als Mufasa, Nigel als Simba en Kimberly als Shenzi.

Vooral Mike wil ik nog noemen, wat een leuke eigen Pumbaa zet hij neer.

  [ # 505 ] 11 August 2018 10:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Volgens mij veel zieken en vakanties bij TLK en nog niet alle understudies ingespeeld. Gaia heeft keelontsteking, Jorrit op vakantie en veel mensen die gestopt zijn….

  [ # 506 ] 12 August 2018 09:48 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Onbegrijpelijk dat deze praktijken nog steeds gaande zijn. Ik weet wel dat er ook goede mensen in het ensemble zitten, die prima een hoofdrol kunnen overnemen, maar als je een show hebt met 4 echte hoofdrollen (Scar, Simba,Mumfasa, Nala) en 3 grote bijrollen en alle 4 die hoofdrollen worden dan door understudies gespeeld, vind ik dat echt volstrekt belachelijk en een belediging van je publiek die gemiddeld een euro of 60 voor het kaartje betaald.

Dit is dus exáct de reden waarom ik deze Lion King nu oversla. Bij de laatste run een paar jaar geleden is me precies hetzelfde gebeurd. Nota bene op een zondagmiddag (m.i. zo ongeveer de best lopende voorstelling van de week) waren er toen van de 4 hoofdrollen en 3 grote bijrollen, 5 covers op. De voorstelling was kwalitatief niet om aan te zien en horen. Niet alleen waren sommige understudies echt beduidend minder, maar vooral ook de kwaliteit van het ensemble (of wat daar nog van over was) was bedroevend. Nu hoeft dat nu niet zo te zijn geweest, maar als je zoveel belangrijke rollen tegelijk laat vervangen wordt het risico op een rommelige voorstelling gewoon wel groter. Op West End kondigen ze al aan wanneer een belangrijke lead niet op is én is het gebruik dan dan in ieder geval alle andere belangrijke 1e bezettingen er zijn. Dat is m.i. hoe het hoort en hoe je een basiskwaliteit garandeert en dus ook je publiek serieus neemt.

Ik erger me groen en geel aan die understudieparade die we hier maar moeten slikken alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En vooral een show als The Lion King lijkt daar helemaal in door te schieten. Om die reden zien ze mij er dus niet meer.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 507 ] 12 August 2018 11:30 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  245
Geregistreerd  2013-06-17

Persoonlijk vind ik het niet erg als understudies spelen.
Het gaat uiteindelijk om de show en niet om wie er speelt.
Ik heb al heel veel shows gezien meerdere malen. En ik weet uit ervaring dat de hoofdrollen niet altijd het beste zijn. Sommige understudies zijn veel beter. En wat the lion king betreft zijn de understudies ook goed na mijn mening. Als een understudie speelt blijft de show fris en fruitig, juist omdat ze dit niet elke dag doen.
Zo zie je maar weer dat meningen heel erg kunnen verschillen.

  [ # 508 ] 12 August 2018 12:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben het grotendeels eens met Mark. Ik heb niks tegen understudy’s, vind het doorgaans zelfs leuk om ze te zien en heb zelfs liever dat ze af en toe opgaan in plaats van alleen als alle alternates, stand-by’s en “hogere” understudy’s, maar als zo’n groot deel van de cast tegelijk vakantie heeft en om die reden zoveel understudy’s opgaan, vind ik dat niet oké. Zeker niet als de cast dan ineens voor meer dan de helft bestaat uit stagiaires.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 509 ] 12 August 2018 01:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Een understudy/cover kan altijd. Ik kan me er echter alleen in vinden wanneer iemand ziek is of wellicht een vaste vrije dag heeft. Maar ik heb er een werkwoord voor : iets ‘’ dood-understudy-en’. Dat gebeurd steeds meer en steeds vaker. En ondanks dat er vele zeer talentvolle understudies zijn, het kan ook te gek worden en ervaren worden als belediging voor de mensen met peperdure kaartjes.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 510 ] 13 August 2018 11:09 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Channah is gister ook teruggekeerd om Nala te spelen. Echt bizar hoe het gaat daar

‹ First  < 32 33 34 35 36 >  Last ›
34 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››