9 of 12 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
Hair 2016-2017
  [ # 121 ] 19 September 2016 04:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Je ziet echt alles. Met night-vision.

  [ # 122 ] 20 September 2016 09:27 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2016-03-24

Hair is een geweldige musical. En dat ze naakt gaan hoort gewoon bij deze voorstelling. Wat bedoel je met night-vision? Ben benieuwd hoe de hoofdrollen vervuld worden? Wie is er al geweest? Ik ga binnenkort en zal mijn bevindingen met jullie delen!

  [ # 123 ] 20 September 2016 10:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Waarschijnlijk gaan ze naakt als het helemaal donker is….
Met night vision kan je in het donker zien..

Show niet gezien, maar wil misschien wel gaan.

  [ # 124 ] 20 September 2016 10:48 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2010-06-19

als je een heel klein beetje wil zien moet je op de eerste 4 rijen zitten maar vanaf dan is het gewoon te donker. Het hoort bij de show maar dat mag de beweegreden niet zijn om te gaan kijken natuurlijk.. Maar je ziet dus werkelijk niets vanaf rij 5 door de black out.

Eerste deel was niets aan, verwarrend, geen idee waarover het gaat. 2de deel was dan weer merkelijk beter.
Anouk Maas gaf me werkelijk kippenvel zoals bij elke show, die verschrikkelijk schelle stem gaat namelijk door merg en been, vind er niets aan. William en Jeffrey daarentegen zijn voor mij de sterkhouders van de show. Zeer goede energie en stemmen, brok in de keel momentje in het tweede deel zelfs.
Is dit een geweldige show? neen. Zal ik deze nog een keer zien? Zeer waarschijnlijk niet. Heb ik er van genoten? leuk voor wat het was.

kort en bondige beschrijving 😊

  [ # 125 ] 21 September 2016 09:05 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2010-07-15

Voorstellingen in Breda van 21 en 22 september geannuleerd. William schijnt een keelinfectie te hebben.

[ Gewijzigd: 21 September 2016 10:56 AM by Marjanda ]
  [ # 126 ] 21 September 2016 10:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

21 en 22.

Was Tommie niet u/s voor de rol van William? Dan zal hij nu wel ingewerkt worden… Voor het geval hij de première moet spelen. Of zouden we dan een Love Storietje krijgen?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 127 ] 21 September 2016 06:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Première is inderdaad zondag al…
(Van mij mogen ze ‘m doorschuiven.. Wie opent er nou in Breda? :p)

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 128 ] 22 September 2016 06:05 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Chassé is een prima premiere-theater. Ben benieuwd of de infectie ernstig is, of dat de annuleringen preventief zijn om zeker te zijn dat William deze premiere wel goed kan doen

  [ # 129 ] 23 September 2016 08:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Oei, net even gekeken maar voorstelling vanavond in Chassé is nog lang niet uitverkocht! Hoe loopt de verkoop van Hair eigenlijk?

  [ # 130 ] 23 September 2016 09:38 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Kijk op de vorige pagina van deze thread, daar ging het er ook al over…zaalbezetting is niet zo best.

  [ # 131 ] 23 September 2016 09:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het is ook echt wel even door mijn hoofd geschoten dat ze de voorstellingen gecanceld hebben omdat de zaalbezetting zo dramatisch was. Als William echt een keelontsteking heeft, vind ik het knap dat hij aan twee dagen rust voldoende heeft.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 132 ] 24 September 2016 10:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond Hair gezien in een nagenoeg “uitverkocht” Chassé Theater. Het verhaal is zo dun dat je er goed naar moet zoeken. Vooral de eerste akte kwam op mij over als vrijheid blijheid en we zingen wat liedjes, op één moment na waarbij Berger duidelijk zijn frustratie liet zien dat iedereen hem om raad vraagt terwijl hij zelf niet goed weet welke kant hij op moet. De flits naaktheid kwam voor mij uit de lucht vallen, een “moetje”, maar misschien dat mijn aandacht gewoon verslapt was. De muziek deed me ook niet zo veel. De tweede akte vond ik veel sterker, zowel qua verhaal als muziek.

Op de spelers heb ik weinig kritiek: zang, dans, spel was in mijn ogen prima. Niet meteen awardwaardig, maar degelijk. Ensemblezang klonk alsof het stond als een huis. Er gingen een paar dingen niet helemaal vlekkeloos: bij één dans liepen twee castleden tegen elkaar op, verder een paar microfoontjes die dienst weigerden. Lijkt me niet rampzalig en zeker met de microfoontjes kan dat gewoon altijd gebeuren.

Na de sing-along had ik besloten Hair alleen met CJP-korting te gaan zien, omdat het me niet erg warm maakte. Zodra bekend werd dat Willemijn Verkaik terug naar Londen zal gaan, heb ik het zonder moeite helemaal geschrapt (prioriteiten hè :lol: ). Nu kon ik er voor bijna niets naartoe. Ik heb een leuke avond gehad en het was misschien ook wel een kaartje met CJP-korting voor me waard, maar ik heb het nu gezien en hoef niet nog een keer.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 133 ] 26 September 2016 06:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV was op de première van HAIR en maakte de volgende videoreportage.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 134 ] 26 September 2016 09:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Hair is toch uit de jaren zestig! In het filmpje gaat het steeds over de jaren zeventig.
Premiere van Hair was in 1967 in New York.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 135 ] 26 September 2016 01:55 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-09-26

Zooo, na een lange tijd alleen forums hier lezen toch maar eens een account aangemaakt.

Ik vroeg me af hoe het nou precies zit met de Musical Hair. Ik ben namelijk vroeger bekend geraakt met Hair door de film, die ik altijd heel tof vond. Vervolgens heb ik ooit een keer een amateurproductie gezien die eigenlijk een soort van de film qua verhaal volgde en die vond ik ook heel tof.

Afgelopen jaar ben ik echter naar een studentenproductie van Hair geweest, met blijde verwachtingen, maar man..man.. wat een verschrikking. Niet door de cast, daar was genoeg talent aanwezig, maar het stuk. Ik had het gevoel dat ik naar een soort verhaalloze aaneenschakeling van liedjes zat te kijken, waarvan een groot deel soort kinderen voor kinderen gehalte had. Het enige positieve van deze voorstelling was de trip in de tweede akte.

Later heb ik begrepen van iemand, dat DIT juist de musical is, zoals hij origineel is bedacht en dat de film daar (zoals vaak gebeurd) op gebaseerd is. Dat de schrijvers van het stuk het niet eens waren met de film e.d.

Maar goed, nu vraag ik me dus af, is het heel gek als ik van mening ben dat de filmmakers destijds een goed inzicht hadden door een plot toe te voegen aan deze voorstelling en dat de originele musical echt een beetje een random aaneenschakeling van nummers is waar een wazig plot ergens in de tweede akte een soort van de kop op probeert te steken. Of baseer ik het nou teveel op een amateurproductie die ik heb gezien en werkt het in een professionele voorstelling wel?

Tenslotte was ik ooit enorm fan van de nummers (die voorkomen in de film dan), maar twijfel ik serieus of ik ooit nog wel een stageproductie van Hair zou willen zien :’)

‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
9 of 12