6 of 10 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Best of Broadway
  [ # 76 ] 14 May 2019 06:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Normaal gesproken had ik meteen geboekt als ik deze formatie in een aankondiging zou zien (de formatie mét Pia en celinde). Om de een of andere reden heb ik dat dit keer niet gedaan, geen idee waarom, maar nu ben ik stiekem ik dat ik nog niet geboekt had. Heb ook totaal geen interesse meer om te gaan nu. Overigens alle respect en begrip voor Pia’s beslissing, maar snap dat er mensen zijn met kaarten die zich gedupeerd voelen en (een deel van) hun aankoopbedrag terug willen.

  [ # 77 ] 15 May 2019 10:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Vrijwel alle theaters nemen wel kaartjes terug (je krijgt een tegoedbon terug) wanneer je tot 48 uur voor aanvang van een voorstelling kaartjes inlevert. Omdat je ziek bent bijvoorbeeld. Ik zou zeggen: iedereen die zich ‘bekocht’ voelt, meld je ziek bij het theater (mail naar de kassa is al genoeg) en zeg dat je je kaartje helaas moet inleveren en graag een tegoedbon zou willen krijgen.
Zeker bij het Luxortheater is het totaal geen probleem.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 78 ] 16 May 2019 10:04 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Iemand die al geweest is en zijn/haar mening wilt delen?

  [ # 79 ] 16 May 2019 04:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik denk wel dat het ook een beetje overmacht is. Dat Pia zich fysiek niet goed voelt, kunnen ze natuurlijk weinig aan doen. Geldt natuurlijk ook voor een andere artiest. Ik kocht eigenlijk een kaartje vanwege Pia en Willemijn dus ben blij dat zij wel nog meedoet. Tessa heb ik ooit gezien in The Little Mermaid en vond haar toen wel erg goed. Ook over de preview bij Anastasia was ik positief.

Maar het blijft natuurlijk toch een beetje een gekke situatie dat twee van de vijf mensen van de ‘originele’ line-up niet meer meedoen.

Ben erg benieuwd of iemand die geweest is iets over de show kan zeggen. De concerttour duurt overigens niet megalang dus vraag me af of Pia dan nog terugkomt. En als dat zo is. Komt ze dan als ‘extraatje’ of gaat Anouk dan weer weg.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 80 ] 16 May 2019 06:38 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2018-06-21

Ik heb het Chassé theater gemaild (ik had eerst gebeld, maar ze zeiden toen dat ze het in principe niet doen, geld teruggeven, maar dat ik voor de zekerheid kon mailen) maar ik heb niet eens antwoord gehad. Ze doen daar wel aan tegoedbonnen geloof ik, maar Breda is voor mij eigenlijk een flink eind weg en ik zie mezelf daar niet gauw nog eens heen gaan.

Ik heb ook nog kaartjes voor de première, maar daar ga ik wel gewoon heen. En zodra bekend is of en wanneer Pia weer meedoet, ga ik proberen daar nog kaartjes voor te scoren.

  [ # 81 ] 16 May 2019 09:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Chassé neemt in ieder geval wel de kaarten terug, tegen administratiekosten.

https://www.chasse.nl/annuleren-van-kaarten

Er zat ooit een item in Kassa over tegoedbonnen, en daar kwam uit dat je niet akkoord hoeft te gaan met een tegoedbon (en dat ze je dus gewoon moeten terugbetalen).

Even ter info. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 82 ] 17 May 2019 07:16 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2010-05-18

Ik heb de try-out mogen zijn in Hoorn, Ik denk dat ik ongeveer de helft kende van de muziek. Van elk castlid werd er een persoonlijk nummer gedraaid (Anouk deed bijvoorbeeld een liedje uit Flashdance, Willemijn deed Wicked)

Maar een ongelooflijk fantastische avond gehad. Vooral Freek en Stanley maakten er echt een showtje van, met een lach en een traan.
Vooraf kwam de Cast de foyer in. Ze maakten tijd vrij voor een foto of gewoon een praatje, dat gaf meteen al een warm gevoel.
Anouk is laat toegevoegd, maar wat een bewondering voor haar hoe hard ze gerepeteerd moet hebben.

We waren zo enthousiast dat we nog een keer hebben geboekt 😊

  [ # 83 ] 17 May 2019 07:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Singingrosa - 16 May 2019 04:45 PM

De concerttour duurt overigens niet megalang dus vraag me af of Pia dan nog terugkomt. En als dat zo is. Komt ze dan als ‘extraatje’ of gaat Anouk dan weer weg.

Dit vraag ik mij ook af.
Ik heb kaartjes voor over 3 weken. Het theater waar ik heen ga geeft tegoedbonnen uit als je niet meer wilt, ik betwijfel of ik dat zal doen of dat Pia dan wellicht wel weer meedoet….

  [ # 84 ] 17 May 2019 08:26 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  58
Geregistreerd  2008-12-09

Ik ben gisteren vanavond geweest en heb echt genoten!
Ik was in eerste instantie wel teleurgesteld dat Celinde, maar later vooral Pia er niet bij zou zijn, maar daar was helaas niks aan te veranderen.

Het was jammer dat de zaal maar voor de helft gevuld was (en het balkon was zelfs dicht), maar ik heb niet vaak zo’n enthousiaste zaal gehad! Voor de voorstelling liepen de castleden ook nu door de zaal om met mensen een praatje te maken of op de foto te gaan. Dit gaaf haast een beetje een huiskamer sfeertje (weet niet of ze dit elke keer gaan doen of alleen omdat de zaal zo leeg was of omdat het eigenlijk nog een beetje een try out was).

Ik ben de afgelopen jaren zo’n beetje naar alle musical concert varianten geweest, maar vond deze versie toch wel de leukste denk ik, ondanks dat er toch nog best veel voor mij onbekende nummers in gezongen worden. Er zitten veel komische stukjes in die echt aansloegen en er werd dan ook veel gelachen in de zaal. In vorige versies vond ik de grappen soms wat flauw/ voor de hand liggend (weet niet goed hoe ik dat het beste uit kan leggen), maar dat had ik nu niet. Overigens helpt het ook wel mee als de zaal enthousiast is, want dat werkt wel aanstekkelijk.

Ik vond de cast ook erg goed. Qua zang was er eigenlijk niks op aan te merken. Met het acteren merk je wel duidelijk verschil tussen de castleden. Willemijn hoort gewoon thuis op het podium en dat zie je aan alles. Het maakt niet uit wat ze zingt, ze zingt eigenlijk alles echt heel goed. Ook het acteren gaat heel natuurlijk. Ook Stanley en Freek acteren heel soepeltjes en maken er echt een feestje van. Qua zang vind ik Freek mooier zingen, maar dat is meer een kwestie van smaak. Anouk en Tessa zongen heel goed, maar qua acteren vond ik het iets gespeelder over komen als de rest, vooral bij Tessa, of misschien niet echt het acteren, maar ze miste wat interactie met de zaal waardoor het soms leek alsof ze met zichzelf in gesprek was. Ondanks dat veel mensen hier teleurgesteld zijn dat Anouk Pia vervangt, vond ik ze het heel goed deed. Bij een aantal nummers had ik soms toch nog wel een beetje in mijn achterhoofd, jammer dat Pia dit nu niet zingt. Maar dit was zeker niet omdat Anouk het niet goed deed, maar ik blijf toch fan van Pia en die is dan moeilijk te evenaren.

Voor de mensen die twijfelen of ze nog wel heen willen gaan zou ik zeggen, gewoon gaan en laat je verassen! Vooral als je al kaartjes hebt. Al is het alleen maar voor Willemijn die toch vrij vaak op het podium staat (mits je Willemijn goed vind natuurlijk 😉). Ik heb overwogen vanavond nog een keer te gaan, maar helaas hebben ze geen kortingsacties (terwijl de zaal nog steeds half leeg is).


Nu wat meer over de inhoud. Let op, nu volgen de spoilers!!

Er werden een aantal voor de hand liggende en bekendere nummers gezongen, maar ook veel onbekend werk. Zo was er een blokje over Dear Evan hansen en en blokje Hamilton (met kostuums!). Hierbij werd vooraf en tussen de nummers door ook wat achtergrong informatie gegeven, zodat je een beetje wist waar het over ging. Verder was er een a capella disney blokje, en aan het einde een a capella Les Miserables compilatie die ik erg mooi vond. Ook deden ze nog een soort preview van Moulin rouge

Ik vond Willemijn wel de ster van de avond. Ze zong weer een fantastische combi van no good deed en defying gravity. Verder zong ze o.a. another one bites de dust, let it go (samen met Anouk en Tessa) maar vooral ook veel wat onbekendere nummers. Had wel het gevoel dat Willemijn iets meer zong als de rest (misschien toch een deel van Pia overgenomen?)

Tessa zong vooral veel nummers uit disney musicals (little mermaid, Tarzan, Anastasia). Dit doet ze erg goed, haar stem is echt gemaakt voor dit soort nummers. Andere nummers zong ze ook wel goed, maar pasten soms minder goed bij haar.

Stanley zong vooral veel wat voor mij onbekendere nummers. Ook deed hij een dansnummer met Freek (weet zo niet hoe het nummer heet) en met Anouk (Nowadays uit Chicago). Ondanks dat ik soms vind de Stanleys is “teveel” doet, vond ik dat hij het vanavond heel goed deed, en de grappen waren ook erg leuk. De zaal lag regelmatig dubbel. Wel kon je merken dat sommige grappen voor Pia geschreven waren, maar dat losten ze vaak prima op.

Freek deed het ook erg goed. Zijn versie van Gethsemane bezorgt je echt kippevel. Hij speelde ook een erg leuke Evan Hansen (ben nu toch wel nieuwsgierig naar deze musical). Verder krijgt hij na 2 door Stanley afgekapte pogingen uiteindelijk toch nog zijn moment of fame die echt briljant was (ik zal verder niks verklappen;)).

En dan Anouk, die heeft het ook goed gedaan. Ze hebben volgens mij wel een aantal nummers aangepast (ze zong o.a. wat up tempo nummers waaronder What a feeling, die Pia vast niet gezongen had) en dat deed ze heel goed.

  [ # 85 ] 17 May 2019 11:36 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Drackie Ik heb mijn geld terug van Chassétheater. Eerst wilden ze ook tegoedbon doen ( wat ik in andere situaties prima vind), maar ik heb aangegeven, dat ik dat niet accepteer in dit geval. Ze zouden terugbellen…..Niet gedaan. Zelf dag later weer gebeld en geld heb inmiddels terug.

  [ # 86 ] 17 May 2019 04:54 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  58
Geregistreerd  2008-12-09

Recensie op DvhN.nl

Jacques J. d’Ancona deelt vijf sterren uit: zelden kom je tegen dat alles klopt

Allemaal goed en wel. Wat een belabberd musicalseizoen. Er kwamen hooguit een paar sterke producties voorbij. Het wemelde van materiaal dat ze regelrecht in de kliko hadden moeten donderen, in plaats van fletse ballonnen leeg te laten lopen op een toneelvloer.

Kleinschalige, zielloze werkjes met geen enkele urgentie, power of betekenis. Alsof het zo moest zijn: als compensatie voor het doorstane leed is Best of Broadway de voorstelling die strak staat van klasse en kwaliteit.

Een samensmelting van spannende, bloedstollend mooie stemmen, verrassende ideeën, een ragfijn bezet orkest en een fenomenale uitvoering met het karakter van een concert in showformaat.

Zelden kom je het tegen dat ‘alles’ klopt. Bij voorbeeld qua enscenering en kostumering in een gaaf sfeerdecor van historisch Broadway theater. Het zit niet uitsluitend in de keuze van het internationale repertoire dat niet is gesorteerd op platmakers die we duizend keer hebben gehoord, afgelebberd en (ontroerd) meegebruld.

Hoewel, je wordt niet op rantsoen gezet. Ze doen dertig stukken — sommige in blokvorm — waarmee de oer klassieke producties even worden aangetikt. Het accent is doorgeschoven naar eigentijds werk. Eten en drinken voor liefhebbers, die Dear Evan Hanson of Hamilton misschien al kennen en verwachten dat we ze in ons land ooit te zien krijgen. Je krijgt een portie prikkelende informatie cadeau en net niet teveel.

Stanley Burleson is niet alleen een uitnemend solist in zang en dans. Hij staat aan de basis met zijn script, de doordachte choreografie en de boeiende regie. En als ze in de finale dan toch het populaire Les Misérables oppakken, is het in een zeldzaam mooi, verstillend arrangement.

Welja, Burleson heeft mazzel. Met zijn souplesse maakt hij deel uit van een cast met vier andere solisten van zijn allure. Je zou haast zeggen dat het wat mocht kosten. Beter hebben we niet. Willemijn Verkaik is een vertolker van onomstreden wereldniveau, Freek Bartels hangt er tegenaan. Via Anouk Maas en Tessa Sunniva van Tol beschikken we over jonge vrouwen die vocaal, in presentatie en in dynamiek een heerlijke toekomst opeisen. Drie ondersteunende zangstemmen overstijgen naast hen het versleten begrip ‘backing vocals.’

Er loopt een slimme, lopende grap mee met het thema Mijn leven is van mij uit de musical Elisabeth als hommage aan Pia Douwes (die er niet bij kan zijn). Leuk om de spanning even weg te halen. Zo werkt ook een geintje met Tarzan. Voor de rest is het met een scala aan ijzingwekkende nummers geen lach of ik schiet productie.

  [ # 87 ] 18 May 2019 08:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

5 sterren!

Voor elke musical liefhebber is dit een aanrader. Dit was zoveel beter dan alle andere concertachtige voorstelling van musicals waar ik ben geweest.

Freek en willemijn geniaal. Alleen voor deze twee zal ik al nog een keer gaan. Tessa heeft me heel erg verrast ik heb echt van hoor genoten. Stanley maakt er een feestje van. Anouk heeft het gewoon heel goed gedaan al valt ze qua stem naast willemijn natuurlijk wel een beetje weg maar ja wie niet.

Ik heb pia geen moment gemist. Soms wist je dit was voor pia bedoeld maar dit was heel goed opgelost wat ook zorgde voor extra humor. Vooral in de tweede acte is hier echt een geniale oplossing. Spoiler freek is een held!!

  [ # 88 ] 18 May 2019 11:54 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2011-02-28

1 kaartje over gratis voor de voorstelling van 15u
*helaas niemand heeft kunnen komen*

[ Gewijzigd: 18 May 2019 02:16 PM by ehaasnoot ]
   Handtekening   

Wicked11x LesMis 1991 Phantom NL+Londen Elisabeth Aida Cyrano 1991 Starlight Expr Londen Miss Saigon 1996 Urinetown Shopaholic Doe Maar 3 musk WWRY2x Ciske MamaM Lion K Jozef JCS Evita MP SvO TLM NtN

  [ # 89 ] 18 May 2019 01:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

In Breda is de voorstelling van zondag 26 mei geannuleerd.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 90 ] 18 May 2019 03:31 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

thyofe - 18 May 2019 08:47 AM

5 sterren!

Voor elke musical liefhebber is dit een aanrader. Dit was zoveel beter dan alle andere concertachtige voorstelling van musicals waar ik ben geweest.

Freek en willemijn geniaal. Alleen voor deze twee zal ik al nog een keer gaan. Tessa heeft me heel erg verrast ik heb echt van hoor genoten. Stanley maakt er een feestje van. Anouk heeft het gewoon heel goed gedaan al valt ze qua stem naast willemijn natuurlijk wel een beetje weg maar ja wie niet.

Ik heb pia geen moment gemist. Soms wist je dit was voor pia bedoeld maar dit was heel goed opgelost wat ook zorgde voor extra humor. Vooral in de tweede acte is hier echt een geniale oplossing. Spoiler freek is een held!!

Ik ben gisteravond ook geweest en ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Het is een fantastisch mooie show van uitzonderlijk hoog niveau. Iedereen die hier niet naar toe wil omdat Anouk, Pia vervangt doet zichzelf enorm te kort. Ik ben niet in de gelegenheid, maar ik zou zo nog een keer gaan als het qua datums uit zou komen.

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 10