5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Mamma Mia 2023-2024
  [ # 61 ] 16 September 2023 07:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Daarom zeg ik: goedkope versie.

  [ # 62 ] 16 September 2023 11:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Nou, die designer schoenen die ze bij Pretty Woman in Hamburg aan de lopende band kapot dansten waren toch echt de grootste kostenpost van de productie. Zelf iets laten maken wat gemaakt is om in te dansen was echt goedkoper geweest.

  [ # 63 ] 17 September 2023 08:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

musicalgoeroe - 16 September 2023 07:59 PM

Daarom zeg ik: goedkope versie.

Je brengt het alsof het daarom een slechte(re) voorstelling is.

  [ # 64 ] 21 September 2023 07:05 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Gisteren voor de 3e keer naar Mamma Mia geweest. Het was de première van Donna als Wieneke en ik moet zeggen dat ze het fantastisch gedaan heeft. Mooie chemie ook met Soraya en ook met René. Mijn persoonlijke voorkeur blijft wel Brigitte als Donna, maar ik heb zeker geen mindere avond gehad.  Doordat Wieneke Donna was ook meteen Melise meegepikt als Rosie. Ze doet het erg leuk, al vind ik haar in de choreo’s wat stijf. Kortom, het drietal dat oorspronkelijk gecast is (Brigitte, Wieneke, Carolina) blijft m’n voorkeur houden, maar ook in andere samenstelling heb je een ontzettend leuke avond.

  [ # 65 ] 21 September 2023 05:43 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2019-07-26

Mamma Mia, here we go again!

Verslag van mijn bezoek! Huiverig begon ik aan mijn tocht naar het DeLaMar om deze versie van Mamma Mia! te zien. Zou ik na de versie van 2009 en 2018 wederom teleurgesteld worden, blijf ik teveel hangen in de versie van 2003, kan ik mijzelf er toe zetten om met een open vizier en blik te kijken…….allemaal vragen die door mijn hoofd speelden.

Gelukkig kan ik volmondig zeggen, na 2003 is dit een heerlijke versie en wat een enorm goede zet van De Graaf & Cornelissen om Mamma Mia! door de wasstraat te gooien.

CAST:
Bijna iedereen van de first cast was op, de enige rol die werd gespeeld door een understudy was die van Harry, deze werd gespeeld door Sander van Voorst tot Voorst.

Brigitte als Donna was geweldig, elke nood raak en een fijne verschijning op het podium. Zelf dacht ik dat Brigitte vrij jong was voor deze rol, maar na even gegoogled te hebben blijkt dat Simone destijds in 2003 maar 1 jaar ouder is dan Brigitte nu.

Tania en Rosie zijn beide ondersteunende rollen en prima vertolkt door Carolina en Wieneke. Het enige wat ik aan deze versie jammer vind is dat de humor een beetje weg is gehaald voor deze vrouwen. In de “originele” versie zijn nummer als Chiquitita en Dancing Queen echt de knallers van de eerste akte en dat is in deze versie niet. Het is vermakelijk maar de zaal ligt niet in een deuk en na Dancing Quran kwam applaus, maar niet een overweldigend applaus. Het was wat slapjes, niet qua zang maar wel qua grappen en grollen.

Ik mis Rosie haar zin: vis van Roos, vers en gezond uit eigen doos.

De vaderrollen worden goed gespeeld en de zang van René is fijn om naar te luisteren in vergelijking met andere versies. Ja I know ik vergelijk veel, maar dat heb je nou eenmaal als een show voor de 4e keer terug komt, excuus.

Barry als Phil vond ik goed gespeeld, alleen had ik continue het idee dat hij en niet Harry aan het einde van de show uit de kast zou komen. Barry is naar mijn smaak niet mannelijk genoeg voor deze rol, mag ik dat zeggen, tja ik vind van wel. Phil is een stoere globetrotter die het hart van Rosie moet veroveren.

Een offensief is echt super goed gedaan, wow wat een upgrade van dit nummer!

Het decor is geweldig, ontzettend goed gedaan en echt mega veel complimenten voor degene die dit heeft bedacht, stukke beter en leuker om naar te kijken dan vorige versies!

Conclusie, heb je Mamma Mia! nog nooit gezien in het theater, ga vooral en ga genieten! Ken je de vorige versies, ga er ook naar toe en laat je verrassen!

Complimenten aan cast, crew en een pluim voor De Graaf en Cornelissen.

[ Gewijzigd: 22 September 2023 11:43 AM by Be-Happy! ]
  [ # 66 ] 21 September 2023 11:24 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-07-28

Leuke recensie van je!!

  [ # 67 ] 23 September 2023 10:59 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2019-07-26

Gisteren Rosanne Rebergen onverwacht en zonder doorloop op als Tania (bron haar IG). To be honest zij lijkt mij vrij jong voor de rol van Tania…..of heb ik het mis?

Waarom is Melise de Winter niet understudy voor Rosie èn Tania?

  [ # 68 ] 23 September 2023 11:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Eindelijk een leuke Mamma Mia!

Ik heb alle Nederlandse versies gezien en ik vond het eigenlijk altijd tegenvallen. Oké, het verhaal is nog steeds niet heel spannend en de meeste personages zijn oppervlakkig, maar de enthousiaste cast maakt heel veel goed. Hele vermakelijke avond.

Wat is Brigitte toch goed. Ze laat veel verschillende kanten zien en speelt en zingt fantastisch. Melise was op als Rosie. Speelt ook goed hoor, echt een rol voor haar. Carolina valt qua spel een beetje weg, maar kan natuurlijk ook niet zo veel met die rol. Fijn dat Sophie niet meer zo’n zeikmeid is. Vond die rol altijd een beetje irritant… Soraya speelt lekker fris. Qua zang af en toe wiebelig, zoals in ‘Laat mij je liefste zijn’. Jammer dat Samir niet meer te doen had. Mooie stem en goede energie zeg. Voor Pepper zou ik iemand anders gecast hebben. Ik geloofde niet echt dat hij op vrouwen valt.

Vertaling vond ik top. Veel vlotte woorden en gezegdes en ook in de liedjes liep het lekker door. Lijkt me voor de spelers ook fijn om mee te werken, zo’n nieuwe benadering.  Groepsnummers soms niet goed te verstaan nee.

Decor zag er leuk uit. Wel kon ik vanaf het balkon goed het ‘gat’ aan de achterkant zien. Daar zie je de hele tijd mensen opkomen en afgaan en het decor verwisselen. En je ziet heel lelijk de nummertjes op de draaischijf.

Ik vond de outfits er wel goed uitzien. Eigenlijk een beetje té 🙃. Alles goed gestreken, nergens een vlekje, hagelwitte gympen. Niet echt realistisch voor het eilandleven…

  [ # 69 ] 28 September 2023 12:54 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Vanavond naar Mamma Mia geweest. Wat heb ik genoten! Een stuk meer dan bij de oude versie.

Brigitte was zo ontzettend goed. Ze was echt een breekbare Donna met humor. Soraya speelde erg fijn en sommige nummers lagen haar wel en sommige wat minder, dit was ook mijn ervaring bij The Prom. Vanavond hoorde we 2x Het glipt me door de vingers door een showstop. Brigitte kwam op en begon te vertellen over dat ze het toch even opnieuw ging doen, op zijn dialect.

Het decor vond ik een leuke vondst maar het miste afwerking, de 2 houten borden aan de zijkanten leken erg goedkoop. Ook het licht vond ik niet zo spannend, het miste wat kleur en was veelal gewoon wit.

  [ # 70 ] 21 October 2023 11:43 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze week de voorstelling gezien in een bijna vol en enthousiast Chassé. Ik heb een hele leuke avond gehad al was voor mij een non-replica productie niet nodig geweest. Met de originele versie is wat mij betreft niets mis, perfect in alle eenvoud. Het decor kent nu wat meer mogelijkheden al heb je dat na een half uur ook wel gezien. Als geheel vond ik het nogal rommelig en dan help het ontwerp van de kostuums ook niet echt.

Ik wist van tevoren dat Wieneke Remmers de rol van Donna zou vertolken, voor de rest stond de originele cast op het toneel. De energie spatte het toneel af en ik heb enorm genoten van Wieneke’s Donna die met een perfecte dictie en verstaanbaarheid in de rol wist te vermaken en te ontroeren. Ik vond ook Melise de Winter als Rosie erg grappig, ze bracht de rol met veel verve voor het voetlicht. Ik vond eigenlijk alle rollen prima bezet dus door er één te noemen doe je de ander tekort.

Van de vorige producties van Mamma Mia! viel me altijd het perfecte geluidsontwerp op die de briljante sprankelende composities van Benny en Björn recht deden. Helaas is dat bij deze versie niet het geval, de muziek klonk voor mij enorm dof en niet helder. Op veel momenten was het ook gewoon onverstaanbaar wat de cast zong dus van de nieuwe vertaling van Jeremy Baker heb ik niet alles mee gekregen.

Ondanks de kritiekpunten zou ik graag nog een keer terug gaan om Brigitte Heitzer in de rol van Donna te zien. Want Mamma Mia! blijft een heerlijk feestje.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 71 ] 29 October 2023 01:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vrijdag ben ik spontaan naar Mamma Mia gegaan, in Breda. Afgezien van Michael Konings als Phil (eerste show? Hij kreeg bloemen), waren de rollen volgens mij eerste cast.

Brigitte is ontzettend leuk als Donna. En goed: Slipping through my fingers en The winner takes it all was een hartverscheurend tweeluik. Van alle rollen is het karikaturale afgeschraapt; voor Donna blijft nog het meeste 3D over om iets mee te doen en dat lukt Brigitte prima.

Wieneke zag ik totaal niet als een Rosie, maar deze rol past haar goed.
Dennis Willekens is enig als Harry, en niet zo gay als dat ik deze rol eerder gespeeld heb zien worden.
Soraya Gerrits komt soms wel en soms niet goed uit de verf, maar het is veelbelovend voor de toekomst.
Samir Hassan zijn energie stond me echt niet aan. Het leek soms alsof hij Soraya wilde opeten in plaats van trouwen.

Het decor vond ik leuk gevonden en werd ook inventief gebruikt. Op bepaalde momenten viel de bijzondere belichting me op, bijvoorbeeld bij Voulez Vous werden de spelers vooraan deels niet belicht wat voor een gaaf toneelbeeld zorgde.

Ik heb een paar keer achterom gekeken naar het scherm en zag de muzikaal leider niet met een koptelefoon op zitten. Zou het dan zijn dan alle vocalen live waren? Normaal staan alle koorstukken op band.

Door de nieuwe, voor mij dus onbekende, vertaling was de voorstelling iets minder comfort food dan waar ik behoefte aan had, maar ik heb me goed vermaakt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 72 ] 09 November 2023 11:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Vanavond de show gezien in Gouda met volledig eerste cast.
Vooral de zang van Soraya en Carolina vond ik slecht te verstaan.
Bij de vertaling had ik af en toe het idee dat er echt was gezocht naar andere woorden.
Maar ABBA muziek blijft gewoon een feest om naar te luisteren.

  [ # 73 ] 15 December 2023 07:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Utrecht, 11 december 2023

Mamma Mia! al meer dan 125.000 kaarten verkocht
Cast Mamma Mia! verrast met Diamanten Ticket Award

Gisteravond werd de cast van de musical Mamma Mia! door producenten Ruud de Graaf en Hans Cornelissen verrast met de VVTP Diamanten Ticket Award voor de verkoop van meer dan 125.000 kaarten. Tijdens het slotapplaus in theater De Vest in Alkmaar hoorde de cast dat de musical Mamma Mia! pas drie maanden na de première al zoveel bezoekers heeft getrokken. En de vraag naar kaarten blijft ongekend groot. Om die reden heeft producent De Graaf en Cornelissen Entertainment besloten dat er extra shows worden gepland.

‘Natuurlijk zijn de iconische ABBA-songs uniek en het romantische verhaal ijzersterk, maar het huidige succes van de musical is echt ook te danken aan de met ons geweldige creatieve team gemaakte en op alle vlakken opgefriste nieuwe versie.  En natuurlijk ijzersterk gebracht door deze fantastische cast,’ laat artistiek directeur Hans Cornelissen weten. Zij zorgen ervoor dat het publiek avond aan avond dolenthousiast is. Deze Diamanten Ticket Award is dan ook een prachtige waardering voor het gehele team.’

Met nog zeker zes maanden te gaan realiseren producenten Ruud de Graaf en Hans Cornelissen zich natuurlijk dat het niet bij dit aantal zal blijven. De vraag naar kaarten om de musical Mamma Mia! te zien is zo groot dat is besloten extra voorstellingen bij te boeken. Vandaag is dan ook bekend gemaakt dat er onder andere in Apeldoorn, Roosendaal, Oss, Emmen, Dordrecht, Lelystad, Heerlen, Leeuwarden, Rotterdam en Amsterdam meer shows van Mamma Mia! komen. ‘Dat het storm loopt is fantastisch, maar we willen geen mensen moeten teleurstellen. Het succes is heel bijzonder. Mamma Mia! wat een avontuur.’

Voor meer informatie en kaartverkoop: mammamiademusical.nl

  [ # 74 ] 16 December 2023 10:19 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Afgelopen donderdag en vanmiddag mamma mia gezien in Tilburg. Super leuk. :-) Ik zag veel verschillende spelers wat het extra leuk maakt als je de voorstelling vaker ziet. Beide keren zag ik Brigitte als Donna. Ze speelt deze rol echt enorm goed. Ze is gewoon Donna. Haar spel is heel echt en natuurlijk vind ik. En ze zingt erg goed uiteraard. Donderdag zag ik Michael Konings als Sam. Hij deed dit erg leuk. Zijn zang was niet altijd even goed. Maar ja dat is wel geaccepteerd in deze rol..:-) Het is een leuke vent om te zien en vond dat hij goed acteerde. Een prima Sam. Verder die dag first cast. Vanmiddag waren er meer understudies. Rosanne Rebergen was op als Tania. Ze is natuurlijk te jong voor deze rol maar dit was niet echt storend. Je kunt je natuurlijk inbeelden dat de facelifts heel erg goed hebben gewerkt.:-) Ze deed het super goed. Melise de Winter als Rosie. Ze had voor mij ook first cast kunnen zijn. Leuke grappige Rosie. Ze heeft de rol natuurlijk ook al wat meer eigen kunnen maken.. En dan zag ik nog een understudy voor Sky. Hij deed het prima. Niet heel opvallend maar het is eigenlijk ook niet echt een leuke rol vind ik. Samir Hassan viel een stuk meer op maar vond ik eigenlijk af en toe een beetje te. Twee keer een hele leuke energieke show gezien. En echt geen mindere voorstelling met understudies.:-)
De rol van sky werd afgelopen middag gespeeld door Philip Krom.

[ Gewijzigd: 16 December 2023 11:17 PM by myrte ]
  [ # 75 ] 03 January 2024 04:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Morgenavond première Stefan de Kogel bij Mamma Mia

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6