3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Mamma Mia 2023-2024
  [ # 31 ] 19 August 2023 01:51 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

MarronSisters - 13 July 2023 09:57 AM

Is er al iets bekend over covers en alternates? Kan op de site van de producent bar weinig vinden…. En ik denk niet dat Brigitte alle shows zal spelen?

Wieneke Remmers is ook alternate voor Donna.

  [ # 32 ] 19 August 2023 01:54 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Het viel me op dat ze de (achter)namen van de personages in de show veranderd hebben. Ik vind vooral de achternaam van Donna ingewikkeld 😉

Sam Koorenhof is nu Sam Machielse
Bart Oosten is nu Phil Oostman
Harrie Buis is nu Harry Kien
Ellie is nu Elvi
Roos is nu Rosie
Donna Stuiveling is nu Donna Saenredam
Tanja is nu Tania

  [ # 33 ] 19 August 2023 06:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Blij dat ik deze versie skip🥴🥴

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 34 ] 19 August 2023 10:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat de namen anders zijn is ook wel logisch, aangezien niet de vertaling van Coot van Doesburgh en Daniël Cohen wordt gebruikt.

  [ # 35 ] 22 August 2023 07:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd. Gezien het succes dat DGC ook heeft met Les Mis nu. Is wel een totaal ander genre natuurlijk, maar wie weet worden we heel positief verrast

  [ # 36 ] 24 August 2023 01:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Brigitte en Caroline reageren best wel geirriteerd op de vragen van Frans.
Maar als ik de beelden zie doet het me niets.
Melise de Winter doet te opvallend mee.
Dat had ze ook bij the Prom en Anastasia. Dat is jammer want ze heeft een ensemble track.
Nu zal ze vast en beslist de Oma spelen in de scenes met de vaders - de Oma die doet haken - maar dat deden Gina de Laat en Merel Zeeman subliem. Nu ben ik er bang voor dat Melise het zo speelt dat de hele zaal om haar draait i.p.v. de vaders.

Op YouTube staat de Deep bridge compleet.
Het doet mij denken aan een amateurversie.
Mamma Mia! moet je opvoeren zoals het gemaakt is in 1999.
De tourversie in 2009 met Lone was al anders qua decor maar ok.
Maar nu wordt het echt arme troef. Ik hoop dat Lone van Roosendaal nog ergens met een eerlijke mening komt J J J

  [ # 37 ] 24 August 2023 11:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

sky14 - 24 August 2023 01:54 PM

Brigitte en Caroline reageren best wel geirriteerd op de vragen van Frans.

Ik vind het wel meevallen! Maar ik zou het wel begrijpen, want bijna iedereen heeft het over de veranderingen nemen al aan dat deze slecht zijn, nog voor ze het hebben gezien. Als je die aanname telkens hoort zou ik me kunnen voorstellen dat je op een gegeven moment denkt van: Kom eerst kijken en dan oordelen. En het is wel zo wat Brigitte zegt: “Mensen willen veranderingen en als dat niet komt dan is het niet goed, maar als ze het wel veranderen dan is het ook niet goed”

  [ # 38 ] 25 August 2023 11:27 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Extra voorstellingen na stormloop op kaarten
Nu al 70.000 tickets voor MAMMA MIA! verkocht

Met nog een kleine drie weken tot aan de première van de musical MAMMA MIA! in het DeLaMar Theater in Amsterdam is producent De Graaf & Cornelissen Entertainment verheugd bekend te maken dat er inmiddels 70.000 kaarten voor deze musical zijn verkocht. Om die reden zijn er onder meer in Leeuwarden, Doetinchem, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam extra shows bijgekomen.
‘Na het succes van Les Misérables gaan we weer met een iconische titel door Nederland reizen,’ laten producenten Ruud de Graaf en Hans Cornelissen weten. ‘Wereldwijd heeft MAMMA MIA! meer dan zestig miljoen bezoekers getrokken. Wij hebben van MAMMA MIA! een vernieuwde versie gemaakt. Natuurlijk hetzelfde verhaal, dezelfde nummers, maar een nieuwe vertaling, vormgeving en choreografie. Dat is ook goed voor een voorstelling die inmiddels al meer dan twintig jaar te zien is. En de theaters in het land zijn enthousiast. Net als het publiek. Men houdt van ABBA en iedereen heeft zin in deze romantische feelgood musical met de vele hits van ABBA. Deze frisse, eigentijdse versie van de iconische musical is nu al een groot verkoopsucces.’
Inmiddels zijn er 70.000 kaarten verkocht. De producenten hebben wegens succes daarom nu al besloten dat er extra voorstellingen komen. De theaters in Leeuwarden, Doetinchem, Den Haag, Amsterdam en Rotterdam hebben inmiddels meer data aan de bestaande reeks toegevoegd.
De hoofdrollen in MAMMA MIA! zijn onder andere weggelegd voor Brigitte Heitzer (Donna), Soraya Gerrits (Sophie), René van Kooten (Sam), Carolina Dijkhuizen (Tania), Samir Hassan (Sky), Wieneke Remmers (Rosie), Barry Beijer (Phil) en Dennis Willekens (Harrie)
Vanaf eind augustus is de romantische ABBA-musical MAMMA MIA! in theaters door heel Nederland te zien. Op 10 september is de feestelijke première in DeLaMar Amsterdam, waar MAMMA MIA! ook in het voorjaar van 2024 weer lange tijd te zien zal zijn.
Ga voor meer informatie en de speellijst naar http://www.mammamiademusical.nl

  [ # 39 ] 30 August 2023 03:42 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Zijn er al mensen geweest? Ik ga vanavond en was benieuwd naar de eerste reacties

  [ # 40 ] 30 August 2023 10:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik ga a.s. zondagmiddag en was ook benieuwd!

  [ # 41 ] 31 August 2023 06:39 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

MarronSisters - 30 August 2023 03:42 PM

Zijn er al mensen geweest? Ik ga vanavond en was benieuwd naar de eerste reacties

Hoe was het?

  [ # 42 ] 02 September 2023 02:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Ik ben gisterenavond geweest in een vol Theater De Kom in Nieuwegein.

Met bedenkingen en gereserveerdheid ging ik er naartoe. Mamma Mia! is een show die al jaren staat als een huis. Hoe zou een nieuwe versie zijn? Aida en vele andere musicals hebben mij geleerd dat een nieuwe versie lang niet altijd succesvol is en dat mij niet kan bekoren.
Maar ik ben enthousiast!

De Cast:
Het plezier en de energie spat er van af. Brigitte Heitzer is een gedroomde Donna. Ik was bang dat ze met haar ietwat klassiekere stem de popsound niet zou redden (de voorproefjes op tv vond ik niet heel sterk), maar ze was fantastisch!
De chemie met haar podiumdochter is zeer goed voelbaar en zichtbaar. Soraya Gerrits als Sophie zingt en speelt zeer goed!
Carolina Dijkhuizen heeft precies dat diva-achtige wat een Tanya hoort te hebben. Wieneke Remmers is een leuke Rosie.
De vaders zingen en spelen hun rollen zeer goed. Wat een verademing om eindelijk eens een mooi zingende Sam (René van Kooten) te hebben. Barry Beijer is erg komisch en Dennis Willekens is zowel komisch als aandoenlijk. De rol van Sky is niet heel groot, maar Samir Hassan speelt , zingt en danst goed.
Het ensemble is zeer energiek.
De zang van de ensemble-nummers was niet altijd goed te verstaan. Dat komt mede doordat we zo gewend zijn aan de oude teksten (en die zijn ook in de ensemble-stukken niet altijd goed verstaanbaar) en nu moet je dus echt je best doen om te horen wat ze zingen.

Decor
Zonder al te veel te verklappen kan ik zeggen dat ik erg verrast was door het decor. Iedere keer weer krijg je een ander beeld te zien door het draaiende huis. Leuk en knap gedaan!

Vertaling en verhaal
De vertaling is verfrissend. Toch had ik meerdere momenten het idee dat het een beetje “Sinterklaas-rijmelarij” was. Zoeken naar iets wat rijmt maar waardoor de zin niet heel logisch/natuurlijk klinkt.
Ik ben me ervan bewust dat de “oude” vertaling zo in mijn hoofd zit, dat ik die van voor naar achter en terug kan zeggen en zingen. Deze nieuwe vertaling is zeker niet slecht, maar minder sterk. Dat merkte ik ook bij bepaalde grappen die in de oude show lachsalvo’s opleverden en nu hooguit een glimlach. Een scène als “Dancing Queen” was in de oude shows hilarisch en nu gewoon leuk.
“Glipt me door mijn Vingers”, “De winnaar krijgt de macht”, “Ik heb een droom” (oude titels, want ik weet de nieuwe titels niet meer” werden met zeer veel gevoel gebracht.

Kortom
Een topshow wat mij betreft, vooral door de fantastische cast en het verfrissende decor & de nieuwe kleding.
Ga dat zien! Geef het de kans.
In januari mag ik weer en wellicht nog wel een keer.

  [ # 43 ] 02 September 2023 04:09 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Ik heb de voorstelling ook deze week mogen zien. Ik heb een zeer vermakelijke avond gehad.

Het decor vond ik leuk en functioneel. Meer Grieks dan de eerdere versies die ik zag. De nieuwe vertaling vond ik niet storend, soms zelfs beter en ik vind zelfs dat in deze versie de relaties tussen de personages beter tot hun recht komen.

Wat een leuke cast! Naar mijn mening echt een verademing in verhouding met de laatste versie die in Utrecht stond. Al vind ik het ensemble wel érg jong en naar mijn idee staat er een bandje aan om hun te versterken, wat ik echt een minpunt vind als dat echt zo is (ik weet het niet zeker omdat het geluid in het theater in het algemeen niet goed was).
Brigitte is hilarisch als Donna, maar komt ook echt tot haar recht als moeder van Sophie. Echt fantastisch! Soraya vond ik een erg mooie stem hebben en leuk spelen. René als Sam was erg sterk. De rest van de cast was ook goed!
Het enige wat ik had was dat er voor mij nu geen hoogtepunten waren qua nummers, terwijl ik dat in de vorige versies wel had met bijvoorbeeld ‘De winnaar krijgt de macht’ en ‘Het glipt me door de vingers’.

Iedereen die van Mamma Mia houdt en nog twijfelt: vooral gaan! Het is echt een fantastische cast.

  [ # 44 ] 02 September 2023 05:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Evelienn1990 - 02 September 2023 04:09 PM

(...) en naar mijn idee staat er een bandje aan om hun te versterken, wat ik echt een minpunt vind als dat echt zo is (...)

Ter info: bij alle voorgaande revivals werd voor het ensemble ook een bandje gebruikt met de stemmen van de oorspronkelijke cast.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 45 ] 03 September 2023 07:32 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik heb deze week ook de voorstelling mogen zien en heb een zeer vermakelijke avond gehad.
Ik was heel huiverig voor deze versie, aangezien ik de vorige versie in Utrecht ontzettend slecht vond, maar wilde het graag een kans geven en ik ben blij dat ik dat heb gedaan.

Brigitte is een ontzettend grappige, maar op z’n tijd ook een ontroerende Donna. Erg leuk om haar in deze rol te zien. Wieneke is erg leuk als Rosie. Nooit geweten dat zij beschikte over zo’n goede comedy-timing. Carolina is precies de diva die Tania moet zijn. Grappig en pittig!
René levert kwaliteit zoals we van hem gewend zijn. Ook Barry en Dennis zijn sterk in hun rollen. Grappig en aandoenlijk!
Soraya is een hele leuke Sophie, maar was vocaal niet overal even sterk. Samir idem en af en toe vond ik dat het leek alsof hij z’n teksten nog teveel oplas.
Ensemble is energiek, maar zoals hierboven al gezegd werd: erg jong.

De nieuwe vertalingen vond ik op de meeste punten beter dan de vorige versie. Heel verfrissend. Ik ga graag nog een keer in een ander theater kijken, want het geluid in De Kom was echt heel erg slecht.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6