4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Mamma Mia 2023-2024
  [ # 46 ] 07 September 2023 03:52 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-07-28

Wat een leuke recensies al! Ik ga zaterdag heen en ben erg benieuwd. Vooral René in dat heerlijke latex pak

  [ # 47 ] 07 September 2023 09:15 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Ik sluit me aan bij de rest. Leuke cast, ze hebben er zichtbaar plezier in.

Had er niet zo veel van verwacht. 15 jaar geleden een keer op West End gezien en vond het toen wel ok.

Ik heb me hier uitstekend mee vermaakt.

  [ # 48 ] 11 September 2023 08:59 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Weet iemand alle covers? Het schijnt dat deze nu bekend zijn.

  [ # 49 ] 11 September 2023 09:14 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Er staat een lijstje op Wikipedia, maar ik weet niet of dat klopt.

  [ # 50 ] 11 September 2023 03:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Recensies zijn binnen:

De Telegraaf ★ ★ ★ ★
AD ★ ★ ★ ★
De Volkskrant ★ ★

 

  [ # 51 ] 11 September 2023 09:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb deze versie nog niet gezien, maar het valt me op dat het decor vaak als sober wordt bestempeld. Terwijl, als ik afga op foto’s, dit decor toch een stuk minder sober oogt dan de laatste twee versies die we in Nederland zagen. Daar ging het om een goedkope variant van het originele decor en dat originele ontwerp was eigenlijk ook al vrij sober.

  [ # 52 ] 11 September 2023 11:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Misschien omdat mensen verwend zijn geraakt met soms spectaculaire decors. Ik moet zeggen dat decors mij altijd het minst kunnen boeien.  Ik vind de kwaliteit van zang, spel en dans veel belangrijker altijd. Grootse decors leiden mij af van de kern

  [ # 53 ] 13 September 2023 07:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Dat was een hele goede voorstelling die ik gisteravond zag. Was het nodig om een nieuwe vertaling of een nieuw decor, regie, kostuums te maken? Nee, maar de originele versie is nou ook weer niet zo iconic dat het je voor altijd bij blijft. Het nieuwe decor is functioneel. Kostuums misschien iets te veel bloemetjes voor mijn smaak. Maar ik zou graag de rok van Tanja uit de huwelijksscène willen hebben.

Geweldige cast, René is voor 95% van de tijd een gedroomde Sam, Brigitte fantastisch als Donna en zeker als koppel zie je hoe goed deze twee op elkaar zijn ingespeeld. De energie en de lol die de cast heeft spat van het podium af.

Ik ken de originele Nederlandse vertaling niet zo goed dat ik kan zeggen wat beter is of minder. Mijn voornaamste kritiek zou zijn op ‘De Winnaar claimt de Prijs’, maar dat is meer omdat het voelt als een geforceerde zin. Niet iets wat in je moment van ultieme frustratie in je opkomt. Dat had ‘De Winnaar krijgt de Macht’ misschien ook, maar minder voor mijn gevoel.

Een kritiekpuntje is op iets heel kleins, geef de actrice die Sophie speelt een schuifspeldje om haar haar vast te zetten. Tijdens de eerste akte zat haar haar minstens 6x vast in haar microfoon. Ze moest constant haar haar goed doen tussen het dansen door.

Als voorstelling is Mamma Mia een feestje, en veel meer dan dat is het niet. “Weet je Moeder Dat” en “Pak je Kans bij Mij” zijn nog steeds twee nummers die de voorstelling ontzettend ophouden en er nog steeds zo uit kunnen. Maar ja, dat gaat niet gebeuren ;-)

Een ander dingetje was in de regie/choreografie. De pauzefinale ging uit als een nachtkaars, meer dan het in mijn herinnering was in de originele versie. Wie ik nog steeds mis in Voulez Vous is Donna. Ook al is de focus op Sophie in deze scène, de voorstelling’s ster is Donna en dat ze niet in de pauzefinale zit, verbaast me nog steeds.

Overall goede voorstelling en ik denk dat ik hem nog wel een keer ga zien.

[ Gewijzigd: 13 September 2023 08:00 AM by Klaske ]
  [ # 54 ] 15 September 2023 12:28 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

De kleding uit de voorstelling is “gewoon” te koop aangezien het merendeel uit normale winkels/warenhuizen komt.

De rol van Tanja kun je ook kopen: https://www.byyessey.nl/a-81770789/seen-on-insta/majolica-blue-white-set-by-yessey/

  [ # 55 ] 15 September 2023 07:36 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Wat een armoede.  de h&M en Zeeman dansen om je oren.
Blij dat bij Les Miserables werd vastgehouden aan het Mackintosch concept.
Thank god voor de strenge creatives.

  [ # 56 ] 15 September 2023 11:28 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Alsof Mama Mia bekend staat vanwege de ijzersterke kleding en decor.

  [ # 57 ] 15 September 2023 04:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Zeker niet. Maar de kleding werd wel gemaakt en ontworpen voor mamma mia. Nu is er iemand naar de low budget winkels geweest. Oogt armoedig,

  [ # 58 ] 16 September 2023 10:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

musicalgoeroe - 15 September 2023 04:55 PM

Zeker niet. Maar de kleding werd wel gemaakt en ontworpen voor mamma mia. Nu is er iemand naar de low budget winkels geweest. Oogt armoedig,

Het kan ook zijn dat dit de beleving juist ten goede komt. Dat men zich meer kan identificeren met de personages, omdat zij dezelfde soort kleding dragen als het publiek. Wat mij betreft hoeft Mamma Mia ook geen weerzinwekkende kostuums te hebben. Het is toch wel een beetje een verhaal van de gewone huisvrouw en vriendinnengroepen?

  [ # 59 ] 16 September 2023 01:10 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Er is niets memorabels aan de originele kostuums van Mamma Mia en ook niet aan de nieuwe. Voor mij pasten de kostuums bij de personages.

Donna heeft het niet breed, en dat zie je terug in de kleding van haar en Sophie. Tanja draagt wat sjiekere outfits, Harry in zijn pak, voor mij klopte het. Ik heb mijn twijfels over die Jezus slippers bij Sam, qua kleding lijken Sam en Phil me iets te veel op elkaar, maar niet al te storend.

De kleding van het ensemble… tja, dus iets te veel bloemetjes in Voulez Vous, maar ze zien er allemaal uit alsof ze 18-23 jaar oud zijn. Dus dat de hun kleding wat goedkoper oogt… vind ik ook niet storend.

Er wordt goed geacteerd, goed gezongen, en het is een feestje op het toneel. Veel meer hoeft van mij niet bij Mamma Mia.

  [ # 60 ] 16 September 2023 05:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Het is vrij normaal dat moderne kleding gewoon uit de winkels komt hoor.
Bij Kinky Boots (West End) kochten ze ook gewoon heel veel uit de winkels en bij andere shows ook gewoon. Het is vaak te duur als alles van 0 gemaakt moet worden waar het niet nodig is.

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6