2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
HAIR
  [ # 16 ] 20 October 2007 03:55 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Met de opmerking die boven mij werd geplaatst, moet ik het toch wel eens zijn, want ook dat vergeet ik wel eens in mijn kritiek: het maakt nogal wat uit of je een ticket van 20 of 80 euro hebt gekocht…..klopt. Dat gezegd hebbende, en ook nog dat ik déze versie van Hair niet gezien heb…: kan iemand mij uitleggen wat überhaupt de charme van Hair als musical is ? Ik vind de muziek heerlijk…en daar wil ik ook best voor naar een theater gaan… Maar ik heb dus echt bij die “show” zoiets van “zing nou maar gewoon de nummers en laat het verhaal dat er toch al niet is in godsnaam achterwege”. M.a.w. wat ik gewoon wil zeggen (en natuurlijk scheelt het wel of het een slechte of goeie cast is) is dat ik dit volgens mij met een super cast nog een slechte musical vind. Ik kan echt noch een charme vinden in in noch een soort van gevoel ontwikkelen bij dit verhaal. Kan iemand mij uitleggen wat ik niet zie wat (velen) anderen hier wel in zien ? Mijn punt/beleving is dus dat Hair als concertversie net zoveel of weinig emotie bij me op roept als musical. Ik luister graag naar de muziek dus, maar de 3 x dat ik het als “show” heb gezien beleefde ik alle 3 de keren letterlijk 3 x nul toegevoegde waarde aan de ‘voorstelling”...integendeel…en dan kan ik me zelfs voor 20 of 30 euro behoorlijk bekocht voelen 😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 17 ] 20 October 2007 01:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

In de persconferentie van een paar weken geleden vertelde Oren mij dat het verschil met anderen Hair producties is dat ze bij deze productie juist dieper op het verhaal in gaan. Dat het een ontzettend mooi verhaal is en dus naar voren gehaald mag worden. Hij zei dat andere Hair producties meer een soort concertvoorstelling waren geweest. Maar als ik dit allemaal zo lees wat het dus niet echt een juiste keuze. Ik heb de voorstelling zelf nog niet gezien, ga ik vanavond doen, maar ik ben wel heel benieuwd. Juist omdat ze bij de persconferentie de nadruk zo legde op het verhaal, is dat natuurlijk wel iets wat we in de recensie mee moeten nemen.

De vraag die ik ook nog heb is; is Hair niet gewoon een concert achtige voorstelling waarbij de liedjes centraal staan. Ik zie daar zelf namelijk niet zo’n probleem in want die nummers zijn wel de kracht van de voorstelling. Laten we eerlijk wezen, het is geen Les Mis of Passion ofzo maar dat mag toch ook denk ik….

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 18 ] 20 October 2007 02:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mark Schmeitz - 20 October 2007 03:55 AM

Met de opmerking die boven mij werd geplaatst, moet ik het toch wel eens zijn, want ook dat vergeet ik wel eens in mijn kritiek: het maakt nogal wat uit of je een ticket van 20 of 80 euro hebt gekocht…..klopt. Dat gezegd hebbende, en ook nog dat ik déze versie van Hair niet gezien heb…: kan iemand mij uitleggen wat überhaupt de charme van Hair als musical is ? Ik vind de muziek heerlijk…en daar wil ik ook best voor naar een theater gaan… Maar ik heb dus echt bij die “show” zoiets van “zing nou maar gewoon de nummers en laat het verhaal dat er toch al niet is in godsnaam achterwege”. M.a.w. wat ik gewoon wil zeggen (en natuurlijk scheelt het wel of het een slechte of goeie cast is) is dat ik dit volgens mij met een super cast nog een slechte musical vind. Ik kan echt noch een charme vinden in in noch een soort van gevoel ontwikkelen bij dit verhaal. Kan iemand mij uitleggen wat ik niet zie wat (velen) anderen hier wel in zien ? Mijn punt/beleving is dus dat Hair als concertversie net zoveel of weinig emotie bij me op roept als musical. Ik luister graag naar de muziek dus, maar de 3 x dat ik het als “show” heb gezien beleefde ik alle 3 de keren letterlijk 3 x nul toegevoegde waarde aan de ‘voorstelling”...integendeel…en dan kan ik me zelfs voor 20 of 30 euro behoorlijk bekocht voelen 😊

Als je puur voor de muziek gaat wordt het heel erg wennen. De arrangementen zijn compleet nieuw, maar soms zijn de arrangementen zo ver doorgeslagen dat je de oorspronkelijke nummers nog maar moeilijk kunt herkennen. Goodmorning Starshine is daarin het absolute dieptepunt.
     
       
     
       
   

Marilena - 20 October 2007 01:18 PM

In de persconferentie van een paar weken geleden vertelde Oren mij dat het verschil met anderen Hair producties is dat ze bij deze productie juist dieper op het verhaal in gaan. Dat het een ontzettend mooi verhaal is en dus naar voren gehaald mag worden.

Ik kan je voor de volle 100% garanderen dat dat niet gelukt is bij de try out die ik zag. Misschien hebben ze in de afgelopen periode goed gekeken naar het literair klinkende geneuzel dat ze er van hebben gemaakt. Moeilijke woorden zijn geen verhaal net zoals schreeuwen geen emotie is.

Het beetje verhaal wat er is wordt ook nog eens beroerd uitgespeeld.

  [ # 19 ] 21 October 2007 10:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De recensie van de premiere van Hair staat op de homepage. Zoals gebruikelijk kun je door het klikken op een foto ervoor zorgen dat er een grotere versie op je beeldscherm verschijnt.

  [ # 20 ] 21 October 2007 10:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jeroen - 21 October 2007 10:00 PM

De recensie van de premiere van Hair staat op de homepage. Zoals gebruikelijk kun je door het klikken op een foto ervoor zorgen dat er een grotere versie op je beeldscherm verschijnt.

Jeroen, ik sluit me van A tot Z helemaal aan bij je recensie…

  [ # 21 ] 22 October 2007 09:13 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

Ik heb in deze thread al eens gezegd dat het verhaal niet de sterkste kan van Hair is. Er zitten wel een enkele sterke verhalende momenten in (let op, zoals ik ze me herinner van de jubileumtour in 96/97, dus vergeef me eventuele fouten): ‘Easy to be hard’ is in de musical een sterk commentaar op het vrijblijvende hippiegedrag van Claude; ‘My conviction’ is een ontzettend goed komisch moment met een geweldig opera-achtig einde; en natuurlijk ‘The Flesh Failures/Let the sunshine’ wat ik zowel verhalend als muzikaal het hoogtepunt vind, met een sterke aanklacht tegen een maatschappij die meer waarde hecht aan een geprojecteerd beeld van een oorlog dan aan de waarheid.
Eerlijk gezegd vind ik de verhaallijn in de film goed aangepast en gecomprimeerd, de musical wordt er een stuk samenhangender door. Jammer vind ik wel dat je in de film een aantal prachtige nummers mist.

In een artikel in de Volkskrant vorige week werd gerefereerd aan het feit dat de originele musical is ontstaan uit improvisatietheater en dat het script, zeker in de begintijd, helemaal nog niet zo vastlag. Dat verklaart een hoop. Ik ben het voor een groot deel eens met de hier geventileerde mening dat een concertante versie net zo goed, zo niet beter is. Aan de andere kant: dan krijg je niet het kippeveleinde mee in de wetenschap dat iemand zijn leven (onbedoeld) geeft voor een ander.

Ik vind het niet eenvoudig om hier een rechtlijnige mening over te hebben. Ik ben dol op Hair en aan de ene kant vrees ik voor het kijken van de nieuwe bewerking. Aan de andere kant wil ik weer zo graag de muziek live horen en het zien. Ik heb zulke goede herinneringen aan de jubileumtoer, die was zowel visueel, narratief als muzikaal berensterk. Word dit een teleurstelling? Ik weet het niet, ik moet het zelf beleven.

  [ # 22 ] 22 October 2007 10:03 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Ook ik ben afgelopen zaterdag naar de premiere geweest van Hair. Heel erg leuk om wat bekende mensen te zien, kan iemand mij misschien aanvullen? Ik heb namelijk Albert Verlinde, Marianne van Wijnkoop, Guido Wijers, Noortje Fassaert en Carolina Dijkhuizen gezien. Wie vult aan?

Over de voorstelling zelf, daar kan ik kort over zijn. Ik vond de zang heel erg goed, vooral Yuli (vond Jeroen ook), Betina Holwerda, Jelka van Houten en hoe heet zij, “huppeldepup van dit theaterseizoen” blonken in mijn ogen uit. Maar daarnaast was iedereen wel samen. Met samen bedoel ik dat iedereen een even groot aandeel had in het stuk, niemand stond echt op de voorgrond. Daarnaast vind ik het knap van zo’n jonge cast met vrij weinig ervaring, uitzonderingen daargelaten, zo speelde en zong. Helaas was het niet altijd verstaanbaar, vooral Rogier en “die priester” hadden er last van, dat kwam vaak door de hardheid van de muziek en niet door de articulatie van de beide heren.

Het verhaal ken ik niet zo goed, maar de dialogen stelden niet echt veel voor. Het was meer muziek met soms een beetje tekst, was dat de bedoeling? De filmpjes op het begin waren een leuk idee, maar duurde wat te lang en kon wel wat knip en plakwerk gebruiken. Maar, origineel en zeker niet verkeerd om naar te kijken…

Het stuk was wel een beetje raar verdeeld, maar dat kan natuurlijk ook niet anders. Ze kunnen die naaktscene (voegt die iets toe?) natuurlijk niet in het midden van de tweede helft spelen. Dat verstoort het verhaal, maar nu was het zo’n abrupt einde. Hierdoor voelde ik me wel een beetje in the middle. Daarmee bedoel ik dat ik het gevoel had dat er nog meer moest komen en ik een heel stuk van de voorstelling miste.

Als ik het zo teruglees, ben ik eigenlijk helemaal niet zo positief over Hair. Maar, dat ben ik eigenlijk wel. In tegenstelling tot wat Jeroen schrijft, vind ik het een voorstelling waar je best naar kan gaan kijken.. De cast doet er alles aan om er een mooie voorstelling van te maken en ik weet zeker dat ze nog hoge ogen gaan gooien 😊

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 23 ] 23 October 2007 12:12 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2007-10-05

Ik zag Hair op 19 oktober, de dag voor de première. Hier een verslag:

De interviews met de oude hippies zijn best vermakelijk, maar duren te lang. Dat is jammer, want ik wil al die mensen zien die op het toneel zitten! Ik ben niet geïnteresseerd hoe oude hippies de hippietijd vonden, ik ben geïnteresseerd hoe jonge mensen die hippietijd naar het hier en nu kunnen halen. Want dat is mij beloofd. Een eigentijdse Hair.
De lichten gaan aan, de televisies gaan uit; de hele cast is gekleed in Hippiekleding. Een “eigentijdse Hair” dus… denk ik meteen…

Dat is ongeveer de laatste kritiek die in mijn hoofd opkomt. Want ineens gebeurt het; ik wordt geraakt. Echt, recht in mijn hart, of ik voel het in mijn middenrif, maar er gebeurt iets en ik kan het niet stoppen. Ik kan alleen nog maar denken aan hoe geweldig deze productie is en hoe leuk het moet zijn om daar in te staan. Hoe liefdevol we naar elkaar zouden moeten zijn. Ik word in de uren daarna verliefd op de hele cast (met speciale eervolle vermeldigen op dat gebied naar Oren en Marcel…) Ik ken een aantal mensen uit de cast vrij goed en ik begrijp niet dat de hele cast het niet met elkaar doet. Als je dit toch maakt. En zà³ goed uit kunt dragen… Dan wil je toch vierentwintig uur per dag De Liefde Toelaten?
Ik blijf ontroerd, de hele voorstelling lang. Mijn ‘raakgevoel’ in mijn middenrif wordt zelfs steeds heftiger naarmate de voorstelling vordert. Ik vind de trip niet te lang, dat mag. Ik vind Jelka van Houten fantástisch, vooral in Easy to be Hard. Ik vind het niet meer erg dat er Idolsmeisjes in zitten. Ze doen het zelfs hartstikke goed. Ik zie het door de vingers dat de Idolsjongen (ik noem geen namen…) écht niet kan acteren en tà³ch twee (!) spelrollen heeft gekregen.
Het maakte me allemaal niets meer uit.

Hair heeft misschien weinig verhaal, en misschien was het fout van Oren Schrijver om te zeggen dat ze zich meer op het verhaal gingen concentreren, terwijl dat niet echt gebeurd. Maar de kracht zit juist dáár. De muziek en de teksten brengen, mits het goed gedaan wordt, een gevoel teweeg. Het flinterdunne verhaaltje kon ook de film niet vullen, het gevà³el vult de film. En gevoel vulde ook deze productie. Ik kon tijdens en na het applaus alleen maar huilen.

Het is lang geleden dat alle kritische kijk op theater tijdens het zien van een stuk uit mij wegvloeide, maar Hair heeft het voor elkaar gekregen. Nu pas, drie dagen later, kan ik zeggen dat het écht niet kan wat die Idolsjongen staat te doen en dat het toch eigenlijk echt wel raar is dat iedereen in hippiekleding is…
Misschien is het bij Hair wel een kwestie van twee opties; 1: je vind het helemaal top, ze raken je, ze slepen je mee in hun verhaal en je wordt er gelukkig van, 2: je krijgt er niks van mee, het gaat langs je heen en je vindt het saai.

Ik kies voor optie 1.
Ik vind dat theater moet raken. Het hoeft geen verhaaltje te vertellen, het moet me in andere dingen iets mee kunnen geven. Als je mij 2,5 lang buikgevoel geeft, dan is dat geslaagd.
Dit is theater zoals het moet zijn.

  [ # 24 ] 23 October 2007 12:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

muz - 23 October 2007 12:12 AM

Misschien is het bij Hair wel een kwestie van twee opties; 1: je vind het helemaal top, ze raken je, ze slepen je mee in hun verhaal en je wordt er gelukkig van, 2: je krijgt er niks van mee, het gaat langs je heen en je vindt het saai.

Ik kies voor optie 1.
Ik vind dat theater moet raken. Het hoeft geen verhaaltje te vertellen, het moet me in andere dingen iets mee kunnen geven. Als je mij 2,5 lang buikgevoel geeft, dan is dat geslaagd.
Dit is theater zoals het moet zijn.

Ik kies duidelijk ook voor optie 1, want voor mij is het bijna een maand geleden en ben nog steeds in de ban van Hair en in het bijzonder Oren en Woof 😉
Persoonlijk vond ik Jelka minder goed en Joel niet zo slecht als jij, maar verder ben ik het helemaal met je eens!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 25 ] 23 October 2007 12:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

muz - 23 October 2007 12:12 AM

Misschien is het bij Hair wel een kwestie van twee opties; 1: je vind het helemaal top, ze raken je, ze slepen je mee in hun verhaal en je wordt er gelukkig van, 2: je krijgt er niks van mee, het gaat langs je heen en je vindt het saai.

Daar wil ik graag nog een derde optie aan toevoegen en daar kies ik dan ook gelijk voor:

3. De fik erik!

Ik kan nu, twee weken verder, nog steeds niet bevatten wat voor rampzalig product er werd gepresenteerd. Na het lezen van meerdere recensie ben ik zeer blij dat ik niet de enige ben die vind dat deze Hair valt onder het kopje: Wanprodukt.

Ik moet ook telkens denken aan Miss Kaandorp: Brigitte de musical. En ik hoor de halve cast al roepen: Ik zou bijvoorbeeld geschikt zijn voor in allerlei produkties, maar dat haal je er zà³ niet uit.


Als er nog iemand wil beweren dat er daadwerkelijk een verhaal in deze versie schuilt en dat dat echt oprecht goed wordt gebracht dan mag die persoon van mij een keurige synopsis schrijven van minimaal 500 woorden…  Misschien ben ik het er dan wel spontaan mee eens.
 
 
   
   
 
 
.

[ Gewijzigd: 23 October 2007 12:55 AM by Lance ]
  [ # 26 ] 23 October 2007 08:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

MoNieky - 23 October 2007 12:25 AM
muz - 23 October 2007 12:12 AM

Misschien is het bij Hair wel een kwestie van twee opties; 1: je vind het helemaal top, ze raken je, ze slepen je mee in hun verhaal en je wordt er gelukkig van, 2: je krijgt er niks van mee, het gaat langs je heen en je vindt het saai.

Ik kies voor optie 1.
Ik vind dat theater moet raken. Het hoeft geen verhaaltje te vertellen, het moet me in andere dingen iets mee kunnen geven. Als je mij 2,5 lang buikgevoel geeft, dan is dat geslaagd.
Dit is theater zoals het moet zijn.

Ik kies duidelijk ook voor optie 1, want voor mij is het bijna een maand geleden en ben nog steeds in de ban van Hair en in het bijzonder Oren en Woof 😉
Persoonlijk vond ik Jelka minder goed en Joel niet zo slecht als jij, maar verder ben ik het helemaal met je eens!

Ook ik kies voor optie 1 en vond ik Jelka fantastisch en Joël niet echt geschikt. Mag ik even bijzonder aandacht voor Yuli en Dewi, wat zijn zij gegroeid in die jaren!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 27 ] 23 October 2007 11:02 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Joel deed het in mijn ogen prima. Jelka leek wel het zusje van Jim. Turks Fruit deed ze goed; hier kon ze me niet bekoren.

Maar om Tim bij te vallen: door welk verhaal laat je je meeslepen dan?

  [ # 28 ] 23 October 2007 11:37 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Jeroen - 23 October 2007 11:02 AM

Joel deed het in mijn ogen prima. Jelka leek wel het zusje van Jim. Turks Fruit deed ze goed; hier kon ze me niet bekoren.

Maar om Tim bij te vallen: door welk verhaal laat je je meeslepen dan?

De liefde, die ideaalbeelden die toch niet zo ideaal bleken te zijn. Daarnaast de kijk op de wereld die verkeerd was.. Ik zag laatst een clip op youtube.com over HAIR met Oren en Bettina, daarin zeiden ze dat er met opzet voor is gekozen de oorlog niet te gebruiken in de musical maar wel te noemen. Ik vind dat verstandig, heerlijk verhaal…, het greep me bij de keel en liet me niet meer los!

Als mensen geen verhaal hebben gezien, heb je dan opgelet? Jelka was fantastisch :D

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 29 ] 23 October 2007 12:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

nahpetS - 23 October 2007 11:37 AM
Jeroen - 23 October 2007 11:02 AM

Joel deed het in mijn ogen prima. Jelka leek wel het zusje van Jim. Turks Fruit deed ze goed; hier kon ze me niet bekoren.

Maar om Tim bij te vallen: door welk verhaal laat je je meeslepen dan?

De liefde, die ideaalbeelden die toch niet zo ideaal bleken te zijn. Daarnaast de kijk op de wereld die verkeerd was.. Ik zag laatst een clip op youtube.com over HAIR met Oren en Bettina, daarin zeiden ze dat er met opzet voor is gekozen de oorlog niet te gebruiken in de musical maar wel te noemen. Ik vind dat verstandig, heerlijk verhaal…, het greep me bij de keel en liet me niet meer los!

Als mensen geen verhaal hebben gezien, heb je dan opgelet? Jelka was fantastisch :D

De liefde en de ideaalbeelden zijn geen verhaal. Dat zijn twee steekwoorden.

Het feit dat hun idealen niet zo ideaal bleken te zijn heb ik nergens uit op kunnen maken…

Zoals eerder gevraagd: Wie kan een daadwerkelijk samenvatting van het verhaal geven?

  [ # 30 ] 23 October 2007 01:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Lance - 23 October 2007 12:34 PM
nahpetS - 23 October 2007 11:37 AM
Jeroen - 23 October 2007 11:02 AM

Joel deed het in mijn ogen prima. Jelka leek wel het zusje van Jim. Turks Fruit deed ze goed; hier kon ze me niet bekoren.

Maar om Tim bij te vallen: door welk verhaal laat je je meeslepen dan?

De liefde, die ideaalbeelden die toch niet zo ideaal bleken te zijn. Daarnaast de kijk op de wereld die verkeerd was.. Ik zag laatst een clip op youtube.com over HAIR met Oren en Bettina, daarin zeiden ze dat er met opzet voor is gekozen de oorlog niet te gebruiken in de musical maar wel te noemen. Ik vind dat verstandig, heerlijk verhaal…, het greep me bij de keel en liet me niet meer los!

Als mensen geen verhaal hebben gezien, heb je dan opgelet? Jelka was fantastisch :D

De liefde en de ideaalbeelden zijn geen verhaal. Dat zijn twee steekwoorden.

Het feit dat hun idealen niet zo ideaal bleken te zijn heb ik nergens uit op kunnen maken…

Zoals eerder gevraagd: Wie kan een daadwerkelijk samenvatting van het verhaal geven?

Oké, het zijn steekwoorden. Maar het gaat dus over Kloot (Claude, vreemde naam maargoed) en allemaal hippies die zich vredig verzetten tegen een wereld vol geweld en haat. De hippies hopen op een vredigere wereld en prediken dan ook over liefde (laat de liefde toe). Als dan de oorlog( in Vietnam in de film, de musical “de oorlog”) op zijn hoogtepunt is moet Kloot daarheen om te vechten (hij is immers opgegeven door zijn vader). Het liefst zou de man onzichtbaar zijn zodat iedereen hem met rust liet, daar heeft hij genoeg tijd voor als hij uiteindelijk dood gaat (wat niet echt helemaal duidelijk is, behalve dat ze de sneeuw op hem laten dwarrelen). De cast zingt voor de laatste keer hoe zij de wereld willen zien:“Laat de liefde toe”.

Geen verhaal, of een verkeerde samenvatting?

Waarom zie jij er eigenlijk geen verhaal in? Wat stond je dan vooral zo tegen? Sorry, maar er zijn slechtere musicals geweest 😊. Deze was behoorlijk, mij heeft ie overtuigd! Maargoed, ook dat is natuurlijk heel erg persoonlijk, ik wil je ook niet persoonlijk aanvallen of beledigen ofzo!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5