10 of 10 | ‹ First  < 8 9 10
MAG
  [ # 136 ] 24 May 2007 06:42 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik vond Ellen helemaal geweldig, maar Céline toch ietsje beter..

Maar ik ben het er mee eens dat de jury iets te partijdig is.. Bijna iedereen heeft wel iets te maken gehad met een bepaalde musicalproducent..

en 8 bijeenkomsten per seizoen vind ik erg weinig..

Ook mag de jury wel eens flink uitgebreid worden.. een minimum van 15 zal zeker niet misstaan.. Wat dacht je van verschillende leeftijden.. die van nu zijn allemaal boven de 40..

  [ # 137 ] 24 May 2007 06:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

dokter_P - 24 May 2007 06:42 PM

Ik vond Ellen helemaal geweldig, maar Céline toch ietsje beter..

Maar ik ben het er mee eens dat de jury iets te partijdig is.. Bijna iedereen heeft wel iets te maken gehad met een bepaalde musicalproducent..

en 8 bijeenkomsten per seizoen vind ik erg weinig..

Ook mag de jury wel eens flink uitgebreid worden.. een minimum van 15 zal zeker niet misstaan.. Wat dacht je van verschillende leeftijden.. die van nu zijn allemaal boven de 40..

Amen!

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een theaterdirecteur er baat bij heeft dat een bepaalde productie veel awards krijgt. En hoe kun je nou awards toekennen ter promotie van de Nederlandse musical? De beste moet toch gewoon winnen? Positieve discriminatie is ook discriminatie!

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 138 ] 24 May 2007 07:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

eastwick - 24 May 2007 06:39 PM

De personen die meedoen in de competitie worden voorgedragen door de producent(en) van de betreffende musical. Dat zijn de regels en het is wel erg onprofessioneel en kinderachtig als je daarover achteraf gaat zeuren.

Toch is het wel een Rat Race. Je moet meedoen, want de anderen doen het ook. Er is geen keuze. Dan zouden alle producenten moeten zeggen: stik maar in je awards en stop ze maar in je.. (een doel waarvoor ze overigens wel lijken te zijn gemaakt).

Ik maak me al een tijdje druk om dit systeem van voordragen, en deze jury met kennelijk toch een beperkt inzicht of dubbele agenda.
In Vlaanderen worden personen niet voorgedragen, maar bepaalt de jury wie ze goed vinden uit iedereen, en dat zou ik een goed systeem vinden.
Ook zou ik wel voor een systeem zijn van een tweede jury, bestaande uit al die theaterrecensenten en algemene musicalsites, die in eerste instantie ook genomineerden kunnen voordragen, en uiteindelijk ook meestemmen om wie de award waard is.

En laten we dan meteen ook een juryprijzen voor beste musicals toevoegen, zodat we niet steeds de prijs krijgen voor “bestbezochte musical die nog niet in de prijzen is gevallen”

Wie de juryrapporten van Daniel Boissevain en Celine Purcell leest kan daar niets in terugvinden wat je serieus kunt beschouwen als de reden waarom hij en zij beter zouden zijn dan de anderen. Het bijzondere is of een algemeenheid, of een open deur, of uiterlijke kenmerken zouden moeten worden toegevoegd aan de jureringscriteria.

  [ # 139 ] 24 May 2007 07:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

dokter_P - 24 May 2007 06:42 PM

Ik vond Ellen helemaal geweldig, maar Céline toch ietsje beter…

Ik weet dat het antwoord hier niet thuis hoort, maar leg me alsjeblieft uit wat Céline in deze rol zo goed maakt. Ik zie gewoon Céline, die eerst een accent opzet (wat ik niet heel erg overtuigend vind) en later niet meer. Ik zie totaal geen chemie met de tegenspeler (iemand die geforceerd bekakt onaardig loopt te doen). Ik zie een aantal van haar kunstjes, wat ze niet onaardig beheerst, maar zeker niet iemand die iets toevoegt aan de rol van Eliza. Als de stap om uiteindelijk terug te keren voor mij een beetje begrijpelijk zou zijn, dan had ik het misschien nog begrepen, omdat dat de clou is van het verhaal.
En wat staat daar tegenover: Ellen maakt Greet, Ellen is Greet, Ellen neemt je mee als Greet, in haar lol en haar leed. Ik zie een werkelijk fantastisch actrice, die een karakter echt tot leven heeft gewekt.

  [ # 140 ] 24 May 2007 07:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Jeroen - 24 May 2007 07:17 PM

Ik weet dat het antwoord hier niet thuis hoort, maar leg me alsjeblieft uit wat Céline in deze rol zo goed maakt. Ik zie gewoon Céline, die eerst een accent opzet (wat ik niet heel erg overtuigend vind) en later niet meer. Ik zie totaal geen chemie met de tegenspeler (iemand die geforceerd bekakt onaardig loopt te doen). Ik zie een aantal van haar kunstjes, wat ze niet onaardig beheerst, maar zeker niet iemand die iets toevoegt aan de rol van Eliza. Als de stap om uiteindelijk terug te keren voor mij een beetje begrijpelijk zou zijn, dan had ik het misschien nog begrepen, omdat dat de clou is van het verhaal.
En wat staat daar tegenover: Ellen maakt Greet, Ellen is Greet, Ellen neemt je mee als Greet, in haar lol en haar leed. Ik zie een werkelijk fantastisch actrice, die een karakter echt tot leven heeft gewekt.

Helemaal met je eens, ik denk dat de rol van Celine in MFL niet bij haar past en dat Ellen echt GEWELDIG was in WZI, maar jah wat doe je er aan

  [ # 141 ] 24 May 2007 07:54 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Kijk, daar verschillen we in van mening..

Ellen was geweldig in Wat Zien Ik, en was helemaal Greet..
Maar dat heeft een reden, als trouwe Klokhuis kijker, was greet een bekende, Ellen heeft namelijk wel vaker dat soort typetjes gespeelt daar..

Céline wist me mee te nemen in haar verhaal… In het begin vond ik haar echt een brutaal straatmeisje.. niet zomaar Céline met een accent, nee Eliza..

Ook haar verandering krijg je helemaal mee.. Bij haar nummer in de tuin (bijna op het einde) staat ze daar als een volwassen sterke vrouw… Céline heeft me geraakt, waarbij Ellen me alleen aan het lachen maakte

Over chemie met Thom kan ik niet veel zeggen.. We hadden Hugo en met hem was heel veel Chemie.. je zag dat die twee om elkaar gingen geven.. Ik zal straks even min complete MFL verslag posten!

  [ # 142 ] 24 May 2007 08:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

dokter_P - 24 May 2007 07:54 PM

Ik zal straks even min complete MFL verslag posten!

Je moet even zeuren maar dan krijg je ook wat. Met Hugo, ik ben jaloers. 😊.

  [ # 143 ] 24 May 2007 08:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  746
Geregistreerd  2005-07-07

Ellen maakt Greet, Ellen is Greet, Ellen neemt je mee als Greet, in haar lol en haar leed. Ik zie een werkelijk fantastisch actrice, die een karakter echt tot leven heeft gewekt.

Helemaal mee eens,zij heeft me ook vaak geraakt met het nummer wat zien ik?! zat soms met tranen in mijn ogen te kijken,en dat gebeurt bij mij niet vaak

   Handtekening   

16/4/2015 - Nick en Simon in Het Nieuw Luxor Theater
Wolvengroetjes van Sylvia
http://simone-escherich-fanclub.clubs.nl/

  [ # 144 ] 24 May 2007 08:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

dokter_P - 24 May 2007 07:54 PM

Ellen was geweldig in Wat Zien Ik, en was helemaal Greet..
Maar dat heeft een reden, als trouwe Klokhuis kijker, was greet een bekende, Ellen heeft namelijk wel vaker dat soort typetjes gespeelt daar..
........
Céline heeft me geraakt, waarbij Ellen me alleen aan het lachen maakte

Het verbaast me echt dat je Greet als een typetje hebt ervaren. Ik ben geen vaste klokhuis-kijker, dus heb ook niet iets in haar kunnen herkennen. Maar Greet moet dat typetje toch ook in jouw beleving wel zijn ontstegen. Daarvoor waren de aanvaringen met “Piet” toch te intens, en zeker niet grappig.
Elke keer als ik er was en ze stond weer in het pashokje, was het proberen de tranen met tuiten een beetje onder controle te houden. Bij My Fair Lady was de zakdoek niet nodig, maar dat had je vast al begrepen.

  [ # 145 ] 24 May 2007 08:53 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Laat ik het zo zeggen, ik vond dat Céline de award 98% verdiende en ellen 96 % :roll:

  [ # 146 ] 26 May 2007 01:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Time recording werkte weer eens niet afgelopen maandag, dus ik heb zojuist het MAG in de herhaling gekeken. N.a.v. alle reactie hier waren m’n verwachtingen niet hoog gespannen.
De “show” zelf: viel me eerlijk gezegd 100% mee. Ja, Do kan beter zingen (als dat nummer trouwens één van de highlights van assepoester moet zijn…mijn god), foutje met micro bij Danny en af en toe wat rare regiebeslissingen. Kan ik het mee eens zijn. Ook dat sommige stukkies wat kort waren (vooral bij Evita had ik daar last van, Vera’s stuk hadden ze weg mogen laten wat mij betreft). Maar toch, in zijn geheel is het toch wel zo’n beetje wat je van zo’n gala mag verwachten toch ? Er waren ook aangename verrassingen: Bastiaan zong prettig in Time of my life (doet pijn om toe te geven, maar allee…wordt trouwens een hit dat DD geheid)...en ik vond die Cameron medley wel ok. Al met al wel weinig kippevelmomenten, maar ik weet ook niet of zo’n avond daar nou voor bedoeld is. Kortom viel me reuze mee, ik heb me wel vermaakt.
De “awards”: tsja daar is meer op aan te merken vind ik, maar hoort eigenlijk in andere topics thuis. In ieder geval ben ik het er mee eens dat de opbouw niet klopt. Begin met de award die het publiek het minst aanspreekt en eindig met de belangrijkste. Marianne was ongepast..but than again..isn’t she always…en Ron gewoon niet meer doen op Tv..kan echt niet meer. Inhoudelijk, zoals reeds eerder gezegd, mijn grootste teleurstelling het niet krijgen van de award door Ellen. Na het zien van de show schoot ook de gedachte door mijn hoofd dat 5 voor Doe Maar misschien een beetje over the top is (gun het ze wel, maar her en der had er wel eentje naar WZI/Honk mogen gaan). Volgens mij kijkt Henk trouwens van nature zo, want ook bij z’n eigen award had ie dezelfde tronie.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

‹ First  < 8 9 10
10 of 10