4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Mamma Mia - Vlaanderen (Deep Bridge)
  [ # 46 ] 04 August 2021 12:54 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Ik ben gisteren naar Antwerpen afgreisd voor deze productie van Mamma Mia en dat was een zeer verassende ervaring. Daar waar de zovele kopieën van de West-End productie vaak verwateren in het eentonige blauw met witte decor is het toneel in Antwerpen omgetoverd tot een cirkelvormig eiland omring door water en zand. Met een kleurrijk lichtplan en een frisse inzet van het ensemble is dit een “eigen versie” zoals een eigen versie van Mamma Mia hoort te zijn. Een groot feest, vol humor en het “larger than life” disco spektakel dat de muziek van ABBA met zich meebrengt. De cast stelt niet teleur en het ensemble weet goed de energie in de voorstelling te houden. Dit is voor het eerst dat ik Mamma Mia zag en dacht ‘goh, dit is eigenlijk best wel een hele leuke musical!’

Oja, en er was nog de verassende toevoeging van een kleine Sophie in ‘Slipping Through My Fingers’ (https://youtu.be/vFu-vqDoD1U) wat precies het idee daarvan was weet ik niet, want na deze korte scène zagen we haar pas weer terug bij het applaus.

  [ # 47 ] 23 August 2021 02:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vrijdag zag ik deze versie van Mamma Mia. Het decor en scènebeeld is mooi, de toevoeging van de ring met water werkt heel goed. Qua vertaling lekker Vlaams, maar omdat ik de oorspronkelijke Nederlandse vertaling zo goed ken, blijft het niet echt hangen.

Afgezien van Ann Van den Broeck, Ilse La Monaca, Michiel Demeyer en (louter vocaal) Tinne Oltmans, vond ik de hoofdcast teleurstellend, bijna groep 8-niveau. Evi Hanssen nagenoeg onverstaanbaar in haar solo, en van de vaders vond ik Govert Deploinge nog het sterkste overall.

Het ensemble was sterk en enthousiast, maar helaas ook in deze versie werd regelmatig gebruik gemaakt van click tracks voor de koortjes en dat doet wel af aan hun prestatie.

Over het algemeen was het spel véél te veel en ik denk dat dit voor een groot deel op het conto van de regisseur komt. De aanwezigheid van ensembleleden bij bepaalde scènes/nummers en scèneovergangen vond ik storend en niets toevoegen. De verwijzing naar Wicked verdronk in het applaus.

Al met al heb ik me vermaakt, maar in vergelijking met het gelikte origineel is dit slechts een zesje waard. De show valt of staat wat mij betreft bij de kwaliteit van de cast en daar schiet deze versie echt in te kort.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 48 ] 27 August 2021 06:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Van 1 tot en met 10 april 2022 keert Mamma Mia! terug in de Stadsschouwburg in Antwerpen, kaartverkoop is al open.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 49 ] 02 September 2021 03:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hitmusical ‘MAMMA MIA!’ speelt verder in 2022

Met ruim 70.000 bezoekers is de hitmusical ‘MAMMA MIA!’ een absolute voltreffer. Omdat de vraag naar tickets groot blijft, besliste Deep Bridge, samen met de cast, om volgend jaar de succesmusical opnieuw te spelen. “Op 31 maart hernemen we de voorstellingen in Stadsschouwburg Antwerpen, omdat we zo echt iedereen de kans willen geven maximaal te kunnen meegenieten van deze feelgood-musical. De nieuwe Vlaamse versie valt duidelijk in de smaak bij een breed publiek. Heel wat mensen ontdekken of herontdekten door deze musical de muziek van ABBA”, klinkt het bij Deep Bridge.

De hitmusical ‘MAMMA MIA!’ met o.a. Evi Hanssen, Ann Van den Broeck, Ilse La Monaca, Tinne Oltmants, Johan Terryn, Govert Deploige, Michiel De Meyer, Matthew Michel, Helle Vanderheyden, en acteur-regisseur Stany Crets, speelt nog tot 4 september 2021 in Stadsschouwburg Antwerpen, en van 10 tot 12 september 2021 in Trixxo Theater Hasselt. Vanaf 31 maart 2022 worden de voorstellingen in de Antwerpen Stadsschouwburg hervat. 

Info & tickets: http://www.deepbridge.be

  [ # 50 ] 02 May 2022 08:39 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dorian Liveyns pakt eerste hoofdrol in grote hitmusical
en wordt ‘Sky’ in MAMMA MIA!

Vanaf 12 augustus 2022 herneemt de felgesmaakte Vlaamse versie van de musicalsensatie ‘MAMMA MIA!’ in Stadsschouwburg Antwerpen en Trixxo Theater Hasselt. Door overlappende agenda’s moet er hier en daar wat geschoven worden in de cast, maar de meest in het oog springende nieuwkomer is zonder twijfel Dorian Liveyns. De musicalacteur en echtgenoot van James Cooke, met wie hij in de zomer van 2021 in het huwelijksbootje stapte, mag zich deze zomer onderdompelen in de heerlijke Griekse wateren van ‘MAMMA MIA!’ en zich op de hits van ABBA storten als Sky, een rol die hij overneemt van Michiel De Meyer. Voor Dorian betekent dit meteen ook zijn eerste hoofdrol in een grote hitmusical.
“Dat ik hier enorm naar uitkijk, is echt een understatement”, steekt Dorian Liveyns enthousiast van wal. “’MAMMA MIA!’ is één groot feest. Zowat iedereen kent al die fantastische hits van ABBA, dus in die zin is het gewoon ook een cadeau om de mensen mee te mogen nemen op zo’n nostalgische, muzikale trip. De nieuwe, Vlaamse versies van de liedjes zijn bovendien erg geslaagd en zéér aanstekelijk.  Zenuwen zijn er natuurlijk wel een beetje, maar ik kan vooral niet wachten om erin te vliegen met mijn MAMMA MIA!-collega’s”, zo besluit Dorian.

MAMMA MIA!, here they go again!
‘MAMMA MIA!’ is zonder twijfel een sensatie. Wereldwijd haalde de musical al meer dan 60 miljoen bezoekers en ook beide bioscoopfilms waren gigantische kaskrakers. De nieuwe, Vlaamse musicalversie van Deep Bridge ging in première op 7 maart 2020 - dan kwam corona- en hernam op 30 juli 2021. De voorstelling speelde een hele zomer lang voor uitverkochte zalen en werd ontegensprekelijk één van de meest succesvolle shows na de heropstart.
De felgesmaakte versie van Deep Bridge is een muzikaal feest met uiteraard de grootste hits van ABBA, maar tegelijkertijd ook een heerlijke romantische komedie, geserveerd met een smakelijke portie nostalgie.
Nieuwe namen in het ensemble bij de herneming in augustus 2022 zijn Chris Schep, Saïn Vantomme, Bart Aerts en Lien Van den Bossche. De weergaloze Maja Van Honsté wordt alternate voor de rol van Rosie (Ilse La Monaca).
MAMMA MIA!, vanaf 12 augustus 2022 in Stadsschouwburg Antwerpen & Trixxo Theater Hasselt. Tickets & info: http://www.deepbridge.be
THROWBACK - première MAMMA MIA!

  [ # 51 ] 08 August 2022 07:03 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vandeweek heeft Ann Van den Broeck bekend gemaakt dat ze borstkanker heeft en hiervoor behandelingen zal moeten ondergaan. Vandaag zegt Deep Bridge dat voor in ieder geval alle geplande matinées o.a. Marleen van der Loo wordt ingevlogen als understudy voor Donna.

[ Gewijzigd: 08 August 2022 07:07 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 52 ] 09 August 2022 07:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Cast MAMMA MIA! krijgt versterking
MUSICAL,  NIEUWS

Vanaf 12 augustus is de feelgood musical ‘MAMMA MIA!’ opnieuw te zien in Stadsschouwburg Antwerpen en Trixxo Theater, Hasselt. De cast krijgt deze zomer versterking van o.a. Ann De Winne, Marleen van der Loo, Maja Van Honsté en Saïn Vantomme die als understudy de hoofdcast zullen ondersteunen.
Image
Ann De Winne - Understudy Donna
Ann studeerde af aan Studio Herman Teirlinck. In 1990 zette ze haar eerste stappen in de theaterwereld. Ze was te zien in ‘Mistero Buffo’ en in de musical ‘Nonsens’. Later kreeg ze hoofdrollen in ‘Guys & Dolls’, ‘De Tovenaar van Oz’, ‘Camelot’, ‘The Sound of Music’, ‘Jekyll & Hyde’, ‘She Loves Me’ en ‘Merilly We Roll Along’. Daarnaast kan je haar horen in animatiefilms als ‘De Prins van Egypte’, ‘Shrek‘, ‘Cars’ en ‘Happy Feet’. Voor televisie had ze gastrollen in ‘Big & Betsy’, ‘Familie‘, ‘Spoed’, ‘Thuis’, ‘Nachtwacht’ en ‘Ghost Rockers’. Met de productie ‘Portret Van Een Verloren Lente’ won ze verschillende prijzen en speelde de voorstelling zelfs in New York. Ze was ook te zien in ‘Pak de Poen’, ‘Daens’, ‘Anatevka’, de Zomerrevue van Caals & Van Vooren, ‘Hotel Vocal’, ‘Azzek Nog Zou Trouwen’, ‘8 Vrouwen’, ‘Klep toe’, ‘Mijn Poolse Kuisvrouw’, ‘Tomatte Cravatte’, ‘Vergeet mij niet’, ‘Amadeus’, ‘Calendar Girls’ , ‘Ons Kent Ons’, ‘Moord Op De Orient Express’, ‘De Collega’s’, ‘Toen Waren Er Nog Nul’, ‘Heel Geestig’ en ‘De Dame In Het Busje’.

Image
Marleen van der Loo - Understudy Donna
Marleen is als zangeres en actrice al 30 jaar actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en België. In Nederland speelde ze hoofdrollen in musicals als ‘Elisabeth’ (Elisabeth), ‘Evita’ (Mistress), ‘MAMMA MIA!’ (Donna), ‘Aida’ (Amneris), ‘3 Musketiers’ (Anna en Milady), ‘Nine’ (Claudia), ‘Hello Dolly’ (Irene), ‘Footloose’ (Vi), ‘Cats’ (Gumby), ‘Ciske de Rat’ (Suus en tante Jans), ‘1953-de Musical’ (Willemien), ‘Kruimeltje’ (Koster), ‘Aspects of Love’ (Rose), ‘Love Story’ (Moeder), ‘Tom’s Magische Speelgoedwinkel’ (Hera) en ‘Liften’ (Karlijn). In Duitsland werkte ze als country zangeres voor Warner Bros en speelde ze in de musical ‘Cyrano’ (Chaperonne). In Wenen maakte zij deel uit van de wereldpremière cast van de musical ‘Tanz Der Vampire’ (o.a.Sarah) in de regie van Roman Polanski. In Vlaanderen speelde zij hoofdrollen in de musicals ‘Ben X’ (Moeder) , ‘Een leven zonder jou’ (Roos), ‘Wickie de Viking’ (Ylva), ‘Muerto’ (Theresita) en ‘Chaplin’ (Hannah).

Image
Maja Van Honsté - Understudy Rosie
Maja studeerde af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Ze was al te zien in musicals als ‘The Sound of Music’, ‘Daens’, ‘40-45’, ‘Assepoester’, ‘Rocky Horror Show’, ‘Chaplin’, ‘Shrek’, ‘Zo Mooi Zo Blond’, ‘Giga Grote Muisical Geronimo Stilton’ en ‘Pinokkio’. Dit najaar schittert ze ook in de Vlaamse versie van ‘Charlie And The Chocolate Factory’. Daarnaast was ze in het theater ook te zien in ‘Oscar’, ‘De Quaghebeurs’, ‘Fondue Bourguignonne’, ‘Mijne Schat Is Ribbedebie’, ‘Fanny 15’, ‘Macbeth’, ‘Songfestival Contest of the Best’ en zong ze de ensemblestukken in voor ‘Titanic’, ‘Sacco & Vanzetti’ en ‘Kiss Me Kate’. Je kan Maja’s stem ook horen in de Vlaamse versies van onder andere ‘Aladdin’, ‘Toy Story 4’, ‘Playmobil: The Movie’, ‘The Incredibles 2’, ‘Coco’ en ‘Zootropolis’ en in tal van jeugdseries waaronder ‘De avonturen van K3’, ‘Mia & Me’, ‘Jessie’, ‘Elena Van Avalor’, ‘Power Rangers Dino Charge’, ‘Goldie en Beer’ en ‘Calimero’. Samen met Line Ellegiers en Laura Seys startte ze het closeharmonytrio ‘The Maries’.

Image
Saïn Vantomme - Understudy Tanya
Na haar studies Woordkunst-Drama in Gent en een voorbereidend jaar musical aan de Kunsthumaniora Brussel startte Saïn aan de Dutch Academy Of Performing Arts in Den Haag. Na dit avontuur, studeerde ze in 2017 af aan het Koninklijk Conservatorium in Brussel. Tijdens haar opleiding speelde ze in verschillende producties waaronder ‘Chicago’, liep ze stage bij ‘Rapunzel’ en was ze te zien in ‘Songs for the Fallen’. Je kon haar sindsdien aan het werk zien in de ‘Rocky Horror Show’, ‘Next to Normal’, ‘November ’89’ en ‘The Sound of Music’. Later dit jaar is ze opnieuw te zien als Joanne Jefferson in de rockmusical ‘RENT’. Daarnaast tourde Saïn in binnen- en buitenland als backing vocal bij Helmut Lotti, was ze te zien en te horen in de Studio 100-reeks Campus 12 en zong ze 6 jaar lang in het Studio 100-koor. Naast het podium heeft Saïn ook een voorliefde voor ondernemen. Zo richtte ze ‘Captaincy’ op, een platform voor (online) masterclasses in de podiumkunsten. Ook ging ze recent aan de slag als coördinator van Spotz-On.

  [ # 53 ] 25 July 2023 10:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Terugkeer hitmusical ‘MAMMA MIA!’ luidt lente 2025 in Antwerpen - Gent - Hasselt

‘MAMMA MIA!’ komt terug! De feelgood musical met de grootste ABBA-hits is vanaf 22 maart 2025 opnieuw te zien in Stadsschouwburg Antwerpen, Trixxo Theater Hasselt en ook voor een allereerste keer in Capitole Gent!
De nieuwe versie van Deep Bridge ging in maart 2020 in première en speelde in de zomer van 2021 en 2022 voor uitverkochte zalen. ‘MAMMA MIA!’ was ontegensprekelijk één van de meest succesvolle shows van de laatste jaren. And here we go again, 5 jaar na de première laten we Vlaanderen in 2025 opnieuw meezingen en dansen op Dancing Queen en Voulez-Vous.
‘MAMMA MIA!’ blijft een fenomeen. Meer dan 65 miljoen bezoekers zagen wereldwijd de voorstelling in 16 verschillende talen en ook beide bioscoopfilms braken record na record. 50 jaar na hun Eurovision overwinning is ABBA populairder dan ooit.
De cast wordt in het najaar van 2023 bekendgemaakt.
Tickets & info: deepbridge.be

  [ # 54 ] 06 August 2023 11:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ann Van den Broeck zal opnieuw Donna vertolken, en Helle Vanderheyden promoveert naar first-cast Sophie. Bron: Deep Bridge op Facebook.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 55 ] 25 August 2023 11:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Stany Crets vraagt Ann Van den Broeck en Helle Vanderheyden voor ‘MAMMA MIA!’ in 2025
En dat deed hij live op het podium van ‘One More Night’
in de Proximus Pop-Up Arena!

Verrassing gisterenavond (05/08) tijdens ‘One More Night’ in de Proximus Pop-Up Arena in Middelkerke. Het musicalfeest van Deep Bridge werd onderbroken door Stany Crets, die van de gelegenheid gebruik maakte om de eerste namen bekend te maken voor ‘MAMMA MIA!’. En dat zijn geen onbekenden! Na de unaniem lovende reacties voor haar vertolking van Donna bij de vorige run, neemt Ann Van den Broeck in 2025 opnieuw deze hoofdrol op zich. Helle Vanderheyden wordt Sophie.
Ann en Helle werden door regisseur Stany Crets voor een goedgevulde Proximus Pop-Up Arena live gevraagd en het antwoord liet niet lang op zich wachten. Beide musicalsterren antwoordden onmiddellijk volmondig ja!

“Jaaaaa! Zoveel zin in! Vrolijk naar het theater en nog vrolijker weer naar huis, want ‘MAMMA MIA!’ was nooit enkel in de zaal een feestje. Ook backstage maakten we ad fundum plezier. Donna is zo’n heerlijke vrouw om te spelen. Ik genoot elke keer weer van songs als ’Slipping Through my Fingers’ over het loslaten van je kind, met nu een fantastische Helle als first cast dochter. En uiteraard ’The Winner Takes it All’. Afgelopen zomer was een bijzondere speelreeks voor mij. Ik heb toen ontzettend genoten van wat ik nog kon en mocht, en ben iedereen dankbaar die voor me klaar stond om me backstage op te vangen. Deze keer komt helemáál als een cadeau! Ik ben ontroerd en dankbaar. Ik ga alles geven! Maar écht álles he. Wat ga ik genieten…”

– Ann Van den Broeck -
“Hier had ik eigenlijk niet op gerekend. ‘MAMMA MIA!’ is de allerleukste show die ik ooit heb gedaan en ik heb ongelooflijk genoten van de keren dat ik Sophie mocht vertolken. Nu opnieuw gevraagd worden voor die rol, is echt een geschenk. De sfeer in de groep, maar ook het publiek was elke avond fantastisch. De voorstelling heeft veel voor ons betekend in een moeilijke periode en ik kijk er enorm naar uit nu deel te mogen uitmaken van wat ongetwijfeld opnieuw een succes wordt”.
- Helle Vanderheyden -

Het succes van ‘MAMMA MIA!’
‘MAMMA MIA!’ ging op 6 april 1999 in wereldpremière op de Londonse West End. De show loopt er nog steeds en is wereldwijd nog altijd een ongezien succes. De nieuwe versie van Deep Bridge ging in maart 2020 in première en speelde in de zomer van 2021 en 2022 voor uitverkochte zalen. ‘MAMMA MIA!’ was ontegensprekelijk één van de meest succesvolle shows van de laatste jaren. And here we go again, 5 jaar na de première laten we Vlaanderen in 2025 opnieuw meezingen en dansen op Dancing Queen en Voulez-Vous.

Oude liefdes en geweldige nummers
‘MAMMA MIA!’ combineert de grootste hits van ABBA met een humoristisch liefdesverhaal over alleenstaande moeder Donna en haar dochter Sophie, die op het punt staat om te trouwen. Sophie wil dolgraag worden weggegeven door haar echte vader, maar het blijkt niet eenvoudig om te ontdekken wie dat is… Ze wil een antwoord krijgen op haar vraag en nodigt daarom drie voormalige liefdes van haar moeder uit op het Griekse eiland waar ze wonen. Donna wordt compleet verrast door het weerzien met de mannen en staat plots oog in oog haar bruisende verleden. Samen met haar vriendinnen haalt Donna herinneringen op aan vroeger, aan oude liefdes en aan hun tijd als het zangtrio Donna and the Dynamo’s. Alle bekende ABBA hits passeren de revue, waaronder ‘Dancing Queen’, ‘Knowing Me, Knowing You’, ‘Super Trouper’ en uiteraard ‘Mamma Mia’.

‘MAMMA MIA!’ speelt vanaf 22 maart 2025 in Antwerpen, Gent en Hasselt.
Tickets & info: deepbridge.be

  [ # 56 ] 20 December 2023 08:14 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Voor de herneming sluiten Nathalie Meskens, Jan Schepens, Els Dottermans en Dorian Liveyns aan als respectievelijk Tanya, Sam, Rosie en Sky. Bron: Deep Bridge.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 2 3 4
4 of 4