5 of 10 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Man van La Mancha: Musicalworld ten strijde tegen windmolens
  [ # 61 ] 01 March 2009 12:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vandaag kwam ik er bij toeval achter dat er opnames zijn van Janke Dekker als Aldonza. Deze opnames zijn dan uit de vorige productie uit de periode 1993-1995 toen Ramses Shaffy de rol van Cervantes/Don Quichot voor zijn rekening nam.

De opnames zijn te vinden op Jankes eigen site onder het tabje video’s en kies dan Musicals en Man van La Mancha:
http://www.jankedekker.nl

De fragmentjes duren een kleine twee minuten. Het slotnummer staat er zelfs dubbel op aan elkaar geplakt.

Te horen en te zien zijn:

1. De een of de ander (It’s all the same)
2. Aldonza
3. Dulcinea (reprise - deel van de finale)
4. Een onmogelijke droom (The inpossible dream - reprise - slotlied - met Hans Peter Janssens als pastoor, die later invalt.)

Voor iedereen die naar de huidige productie is geweest leuk om fragmentjes van deze versie ook eens te zien.

[ Gewijzigd: 02 March 2009 05:04 PM by Hanstmf ]
  [ # 62 ] 01 March 2009 02:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik heb intussen de Broadway Cast Recording (Brian Stokes Mitchell)  gekocht en geluisterd, en er is mij weer een hoop meer duidelijk geworden van het verhaal   😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 63 ] 01 March 2009 03:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Kiepkantel - 01 March 2009 02:57 PM

Ik heb intussen de Broadway Cast Recording (Brian Stokes Mitchell)  gekocht en geluisterd, en er is mij weer een hoop meer duidelijk geworden van het verhaal   😄

Je had ook gewoon op de Nederlandse wikipedia kunnen kijken…of is dat verhaal niet duidelijk?

  [ # 64 ] 01 March 2009 03:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Hanstmf - 01 March 2009 03:05 PM
Kiepkantel - 01 March 2009 02:57 PM

Ik heb intussen de Broadway Cast Recording (Brian Stokes Mitchell)  gekocht en geluisterd, en er is mij weer een hoop meer duidelijk geworden van het verhaal   😄

Je had ook gewoon op de Nederlandse wikipedia kunnen kijken…of is dat verhaal niet duidelijk?

“...meer ....”  is het “keyword”  hier   😄

Ik vind het gewoon leuk om een verhaal langzaam te ontdekken   😄

[ Gewijzigd: 01 March 2009 04:06 PM by Kiepkantel ]
   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 65 ] 01 March 2009 05:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Kiepkantel - 01 March 2009 03:37 PM
Hanstmf - 01 March 2009 03:05 PM
Kiepkantel - 01 March 2009 02:57 PM

Ik heb intussen de Broadway Cast Recording (Brian Stokes Mitchell)  gekocht en geluisterd, en er is mij weer een hoop meer duidelijk geworden van het verhaal   😄

Je had ook gewoon op de Nederlandse wikipedia kunnen kijken…of is dat verhaal niet duidelijk?

“...meer ....”  is het “keyword”  hier   😄

Ik vind het gewoon leuk om een verhaal langzaam te ontdekken   😄

Die heb ik ook en is erg goed. Voornamelijk dankzij Brian Stokes Mitchell. De vrouw die Aldonza speelt moest ik wel even aan wennen.

  [ # 66 ] 01 March 2009 10:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

martijn-j - 01 March 2009 05:47 PM
Kiepkantel - 01 March 2009 03:37 PM
Hanstmf - 01 March 2009 03:05 PM
Kiepkantel - 01 March 2009 02:57 PM

Ik heb intussen de Broadway Cast Recording (Brian Stokes Mitchell)  gekocht en geluisterd, en er is mij weer een hoop meer duidelijk geworden van het verhaal   😄

Je had ook gewoon op de Nederlandse wikipedia kunnen kijken…of is dat verhaal niet duidelijk?

“...meer ....”  is het “keyword”  hier   😄

Ik vind het gewoon leuk om een verhaal langzaam te ontdekken   😄

Die heb ik ook en is erg goed. Voornamelijk dankzij Brian Stokes Mitchell. De vrouw die Aldonza speelt moest ik wel even aan wennen.

Ik vind ‘em heel mooi   😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 67 ] 02 March 2009 12:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Ik had ergens in april vorig jaar kaarten voor de donderdag (5-3 -oude luxor) gekocht voor midden rij een. Toen wist ik echter nog niet dat ik naar Londen zou verhuizen.
Ik ruilde de kaarten om voor de zaterdag in de oudeluxor en er waren alleen kaarten beschikbaar op rij 8. Dat was wel jammer, maar nog steeds super kaarten natuurlijk..

Krijg ik vandaag te horen dat m’n ouders hem ook wel graag willen zien. Dus ik stelde voor kaarten voor ze te kopen.
Hebben ze 2 kaarten beschikbaar op rij 1! stoel 11 en 12!! :D die heb ik dus gekocht! Dus ben nu weer helemaal blij! toch rij een! :D

(Ik weet dat dit verhaal niet veel toevoegd aan de discussie, maar wilde m’n vreugde even delen :D)

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 68 ] 02 March 2009 12:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

chitra - 02 March 2009 12:08 AM

Ik had ergens in april vorig jaar kaarten voor de donderdag (5-3 -oude luxor) gekocht voor midden rij een. Toen wist ik echter nog niet dat ik naar Londen zou verhuizen.
Ik ruilde de kaarten om voor de zaterdag in de oudeluxor en er waren alleen kaarten beschikbaar op rij 8. Dat was wel jammer, maar nog steeds super kaarten natuurlijk..

Krijg ik vandaag te horen dat m’n ouders hem ook wel graag willen zien. Dus ik stelde voor kaarten voor ze te kopen.
Hebben ze 2 kaarten beschikbaar op rij 1! stoel 11 en 12!! :D die heb ik dus gekocht! Dus ben nu weer helemaal blij! toch rij een! :D

(Ik weet dat dit verhaal niet veel toevoegd aan de discussie, maar wilde m’n vreugde even delen :D)

Rij 1 is heel mooi in het Oude Luxor, omdat het podium erg laag is. Veel plezier!

  [ # 69 ] 02 March 2009 05:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Kiepkantel - 01 March 2009 03:37 PM
Hanstmf - 01 March 2009 03:05 PM
Kiepkantel - 01 March 2009 02:57 PM

Ik heb intussen de Broadway Cast Recording (Brian Stokes Mitchell)  gekocht en geluisterd, en er is mij weer een hoop meer duidelijk geworden van het verhaal   😄

Je had ook gewoon op de Nederlandse wikipedia kunnen kijken…of is dat verhaal niet duidelijk?

“...meer ....”  is het “keyword”  hier   😄

Ik vind het gewoon leuk om een verhaal langzaam te ontdekken   😄

Wel, dan heb je nu de laatste Broadway versie van de liedjes. Dan nu maar de 2cd uit London 2001 aanschaffen, dan heb je de hele voorstelling…geeft weer wat meer informatie, zeker met het tekstboekje erbij. Overigens mijn favoriete buitenlandse Aldonza is Alexise Yerna uit de Luikse productie van 1998. Daar staat nog een mooi filmpje van op YouTube: Aldonza - Je suis nee comme une chienne.

  [ # 70 ] 02 March 2009 05:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Het is nu naar buiten gebracht, en dan mag ik het ook zeggen, ik wist het al een tijdje:

Na alle negatieve berichten, halfvolle zalen, kreupele hoofdrolspeler, nu eindelijk goed nieuws over de nieuwe Nederlandstalige productie Man van La Mancha.

7 april 2009 is er een extra voorstelling, en wel in Koninklijk Theater Carré te Amsterdam. Dit is Marjolein Teepens favoriete theater en ik heb afgelopen zaterdag, toen de boekingen begonnen, meteen geboekt!

Ik ben blij voor de gehele cast ook eens goed nieuws te kunnen vernemen!

  [ # 71 ] 02 March 2009 05:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

totaal onlogische en onverstandige keuze om naar Carre te gaan. Overal half vollen zalen en dan besluit men een extra show te doen in Carre? Nou ze mogen heel erg blij zijn als ze de kwart vd zaal vol krijgen…

  [ # 72 ] 02 March 2009 05:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

jouke - 02 March 2009 05:25 PM

totaal onlogische en onverstandige keuze om naar Carre te gaan. Overal half vollen zalen en dan besluit men een extra show te doen in Carre? Nou ze mogen heel erg blij zijn als ze de kwart vd zaal vol krijgen…

Carre stond al gepland toen ze nog in de try out fase zaten. Ik neem aan dat als Opus One deze voorstelling zou cancelen het ze meer geld kost en dat ze hem door laten gaan.

  [ # 73 ] 02 March 2009 05:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ja, ik zag het vorige week donderdag in de Telegraaf staan. Ik vraag me in alle eerlijkheid af van wie het idee afkomstig is.

Als in de grote steden als Rotterdam en Den Haag voorstellingen afgelast moeten worden vanwege ‘productionele redenen’, de voorstelling al een keer in Amsterdam gestaan heeft (met ca. 7 weken tussen de twee voorstellingen), en de productie verder voornamelijk de kleine tot middelgrote schouwburgen bespeeld, wat verwacht Opus One om een intieme voorstelling als Man van la Mancha in theater als CarrĂ© te doen? Een ‘intieme’ productie als Cabaret kwam al niet goed over in 2006 door de grootte van de zaal, en die was op de zaal ontworpen.

Ik hoop dat het ze gaat lukken, maar ik hou mijn hart vast. 4 weken is zo kort om publiciteit te maken, tenzij Opus One een (gedeeltelijke) uitkoop voor elkaar krijgt.

  [ # 74 ] 02 March 2009 05:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

*edit* berichtje ingetrokken.

[ Gewijzigd: 03 March 2009 05:24 AM by Hanstmf ]
  [ # 75 ] 02 March 2009 05:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Ben nu naar de LP van De man van la Mancha aan het luisteren uit 1969 met Carry Tefsen ed..
Het klinkt echt zo oud! haha
Wel heel erg leuk, hoor, maar ben blij dat ze een moderne vertaling hebben gemaakt..

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 10