6 of 10 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Man van La Mancha: Musicalworld ten strijde tegen windmolens
  [ # 84 ] 02 March 2009 06:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Hanstmf - 02 March 2009 05:43 PM

Nee nee nee nee nee, deze voorstelling was nooit gepland. Stond op geen enkele speellijst. Het was de bedoeling dat MvlM zou eindigen in het theater op de Westergasfabriek Amsterdam, t/m 10 mei.  In plaats daarvan komt nu Carré. Ik ben blij voor ze.

Carré was pas te zien vanaf vorige week maandag, toen werd het mij ook verteld.

In december is mij verteld dat Man van La Mancha op 7 april naar Carre zou gaan. Dit is mij verteld door een castlid en een medewerker van Carre.

[ Gewijzigd: 03 March 2009 10:36 PM by martijn-j ]
  [ # 85 ] 02 March 2009 07:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik heb een paar berichtjes van mij van 2 maart ingetrokken, en ik hoop dat de anderen dat ook doen want inderdaad, ik was nogal persoonlijk, als daar al behoefte aan is, is een pb-tje meer op zijn plaats. Het is een openbaar forum, dus daar passen dat soort berichten niet. Ik heb me een beetje laten gaan, excuses daarvoor.

On topic: Kijk ik denk ook wel dat het moeilijk is om Carré redelijk gevuld laat staan vol te krijgen. Ik hoop dat het ze gaat lukken! Alhoewel sommigen dat misschien denken is Man van La Mancha toch niet mijn favoriete musical. Maar ik draag deze productie wel een warm hart toe en daarom maak ik er graag reclame voor en schrijf ik er positief kritisch over, want deze productie verdient gewoon vollere zalen!

[ Gewijzigd: 03 March 2009 05:41 AM by Hanstmf ]
  [ # 86 ] 03 March 2009 10:58 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hanstmf - 02 March 2009 05:02 PM

7 april 2009 is er een extra voorstelling, en wel in Koninklijk Theater Carré te Amsterdam.

Hey, da’s mijn verjaardag! Maar dat even tussendoor….


Ik wil nog steeds een keer naar Man van La Mancha..toch maar eens gaan kijken wanneer en waar..

  [ # 87 ] 03 March 2009 03:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Hanstmf - 02 March 2009 07:07 PM

Ik heb een paar berichtjes van mij van 2 maart ingetrokken, en ik hoop dat de anderen dat ook doen want inderdaad, ik was nogal persoonlijk, als daar al behoefte aan is, is een pb-tje meer op zijn plaats. Het is een openbaar forum, dus daar passen dat soort berichten niet. Ik heb me een beetje laten gaan, excuses daarvoor.

On topic: Kijk ik denk ook wel dat het moeilijk is om Carré redelijk gevuld laat staan vol te krijgen. Ik hoop dat het ze gaat lukken! Alhoewel sommigen dat misschien denken is Man van La Mancha toch niet mijn favoriete musical. Maar ik draag deze productie wel een warm hart toe en daarom maak ik er graag reclame voor en schrijf ik er positief kritisch over, want deze productie verdient gewoon vollere zalen!

Goed bezig!!!

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 88 ] 11 March 2009 05:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik heb hier nog een grote poster van Man van La Mancha liggen. Iemand interesse? Ik kan ‘m niet kwijt.

  [ # 89 ] 11 March 2009 05:58 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  200
Geregistreerd  2009-01-26

__niX - 11 March 2009 05:55 PM

Ik heb hier nog een grote poster van Man van La Mancha liggen. Iemand interesse? Ik kan ‘m niet kwijt.

Ik zou hem wel willen maar ik ben zo geldloos! ik kan zelfs de verzendkosten niet betalen:(

  [ # 90 ] 11 March 2009 06:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

leona* - 11 March 2009 05:58 PM
__niX - 11 March 2009 05:55 PM

Ik heb hier nog een grote poster van Man van La Mancha liggen. Iemand interesse? Ik kan ‘m niet kwijt.

Ik zou hem wel willen maar ik ben zo geldloos! ik kan zelfs de verzendkosten niet betalen:(

Haha, wilde net zeggen ik hoef er niks voor 😉 Alleen verzendkosten zijn voor degene die ‘m wil hebben idd..

Maar als je in Amersfoort/Utrecht/omgeving woont kan je ‘m misschien wel op het station halen ofzo?.. Anders even PM dat stoort het forum niet!

  [ # 91 ] 17 March 2009 04:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

IngeG - 03 March 2009 10:58 AM
Hanstmf - 02 March 2009 05:02 PM

7 april 2009 is er een extra voorstelling, en wel in Koninklijk Theater Carré te Amsterdam.

Hey, da’s mijn verjaardag! Maar dat even tussendoor….


Ik wil nog steeds een keer naar Man van La Mancha..toch maar eens gaan kijken wanneer en waar..

Heb je al een keus kunnen maken?

  [ # 92 ] 19 March 2009 08:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik heb gisteravond de voorstelling gezien en ik vond hem erg goed. Vooral Marjolein. Wow, ze speelt die rol zo mooi. Ik ging helemaal met haar mee en ik vond het einde erg ontroerend, vooral vanuit haar piont of view
Peter Faber is bijna onverstaanbaar en dan mag niet als acteur. Zijn zang viel niet tegen na alle verhalen hier… Ik vond het verhaal goed in elkaar zitten en het was een sterk ensemble, maar Marjolein heeft de voorstelling gemaakt. Naast geweldig dansen en goed zingen (hoewel deze musical qua zang niet geheel bij haar past vind ik) is ze ook een geweldig actrice die een rol meerdere lagen kan meegeven en snel kan schakelen. Haha ik herhaal mezelf, maar ik ben gewoon erg onder de indruk!

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 93 ] 19 March 2009 08:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Wat leuk dat je het zo mooi vond, gordijntje   😄  Weet precies wat je bedoeld over Marjolein. 


Er viel mij nog iets in van die keer dat ik geweest ben.  Voor mij zat een professionele fotograaf die onder de voorstelling foto’s aan het maken was van wat ik kon zien vooral van Peter Faber.  Op een gegeven moment was er in het midden een scene bezig en zat Marjolein met zo’n duister kwaaiig gezichtje aan de zijkant.  Ik vond dat zo’n mooi beeld. Had de neiging om op te staan en de camera van die fotograaf daar op te richten.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 94 ] 20 March 2009 07:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

gordijntje - 19 March 2009 08:04 PM

Ik heb gisteravond de voorstelling gezien en ik vond hem erg goed. Vooral Marjolein. Wow, ze speelt die rol zo mooi. Ik ging helemaal met haar mee en ik vond het einde erg ontroerend, vooral vanuit haar piont of view
Peter Faber is bijna onverstaanbaar en dan mag niet als acteur. Zijn zang viel niet tegen na alle verhalen hier… Ik vond het verhaal goed in elkaar zitten en het was een sterk ensemble, maar Marjolein heeft de voorstelling gemaakt. Naast geweldig dansen en goed zingen (hoewel deze musical qua zang niet geheel bij haar past vind ik) is ze ook een geweldig actrice die een rol meerdere lagen kan meegeven en snel kan schakelen. Haha ik herhaal mezelf, maar ik ben gewoon erg onder de indruk!

Ja, helemaal mee eens. Ik mocht er gisterenavond weer heen, absoluut geen straf. Marjolein en Milan (thuiswedstrijd) ontvingen het meeste applaus.

  [ # 95 ] 20 March 2009 10:45 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Haha Milan had een grote groep mensen die naar hem kwamen kijken idd!
Dat applaus, WOW!
Ik vond het weer een top-voorstelling.
Op “De Onmoog’lijke droom” van Peter na…
Ik heb daar dan ook niet voor geapplaudisseerd.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 96 ] 20 March 2009 05:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hey hey,

Ik ben afgelopen woensdag eens gaan kijken in Eindhoven. Ik kende de voorstelling met name van de laatste revival cast cd. Moet zeggen dat de uitvoering best wel tegenviel. Qua spel was het goed maar qua verstaanbaarheid en vormgeving vond ik het zwaar tegenvallen. De voorstelling was verder ook op sommige vlakken saai en langdradig. En waarom ze Lurch uit de Adams Family erin hebben gezet is me helemaal een raadsel.
Enige hoogtepunt vond ik persoonlijk toch wel Marjolijn als Dulcinea/Aldonza. Lekker krachtig, fel en goed gezongen.
Ik heb al veel van Opus One gezien maar helaas was dit een dieptepunt uit minimaal de afgelopen 10 jaar.

Greetz Peter!

  [ # 97 ] 20 March 2009 07:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik ben het helemaal met je eens dat het qua verstaanbaarheid te wensen overliet. Ik vond de live muziek goed werken en echt versterkend voor het stuk, maar het ging ten koste van de verstaanbaarheid. Maar ook zonder muziek was Peter Faber moeilijk te volgen.

Over de vormgeving ben ik het niet met je eens. Ik vond het juist erg mooi dat ik zag dat het een bordkartonnen trap was die meebewoog zodra er iemand opliep. Ook de coulissen-die-overduidelijk-coulissen waren, werkten heel erg voor mij. Toch de speling tussen werkelijkheid en fantasie. 
Ook mooi dat er met enkele kledingstukken hele personages werden gemaakt.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 98 ] 20 March 2009 10:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

palex - 20 March 2009 05:55 PM

En waarom ze Lurch uit de Adams Family erin hebben gezet is me helemaal een raadsel….
....Enige hoogtepunt vond ik persoonlijk toch wel Marjolijn als Dulcinea/Aldonza. Lekker krachtig, fel en goed gezongen.

Greetz Peter!

Wat Marjolein betreft, helemaal mee eens. Maar wie is dan die Lurch uit de Addams Family?

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 10