1 of 3 |  1 2 3 > 
Musical jaarlijst
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

2007 zit er weer bijna op. Een mooi moment om terug te kijken naar de mooie (en misschien ook minder mooie) musicalmomenten van het afgelopen jaar. En wat is daar geschikter voor dan een jaarlijstje van mooiste/beste/grappigste/gevoeligste/origineelste musicals. Welke musicals spraken jou het meest aan.

Het jaar is nog niet helemaal over, dus natuurlijk kan je je lijstje nog aanpassen als je de komende twee weken nog iets ziet wat in je lijstje thuishoort.

Het theaterseizoen loopt niet synchroon met de kalenderjaren, maar ja, producties soms ook weer niet met de theaterseizoenen. Als criterium zou je dus kunnen gebruiken, die voorstellingen die je dit kalenderjaar voor het eerst zag.

Natuurlijk bijten de Musicalworld-medewerkers het spits af.

[ Gewijzigd: 17 December 2007 09:11 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 17 December 2007 09:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

2007 beschouw ik niet als een absoluut topjaar op musicalgebied, als we het op de nieuwe producties houden. Natuurlijk viel er met o.a Wat zien ik?! en Honk! nog na te genieten van de voorstellingen die in 2006 hun première hadden.
Ik heb buiten Nederland en België niets gezien, en de producties die ik dit jaar binnen onze taalgrenzen mocht aanschouwen hebben over het geheel genomen geen grote indruk achtergelaten. In de top 10 staan op de onderste plaatsen dan ook voorstellingen die wel goed waren, maar niet tot een buitenklasse wat een jaaroverzicht eigenlijk zou moeten zijn. Die buitenklasse is slechts de top 6.
Tussen haakjes de stad, en het aantal maal dat ik de voorstelling afgelopen kalenderjaar zag. Daar waar ik een recensie/artikel schreef is er een link.

1. Ganesha, een perfecte god - M-Lab (Amsterdam, 4)
Uitzonderlijke klasse. De verwachtingen waren bijna irreeel hoog bij deze voorstelling en deze zijn totaal waargemaakt. Wat een prachtvoorstelling.
2. Kuifje - De Zonnetempel (Rotterdam/Oostende/Antwerpen, 14)
Een goede herinnering was er aan de Kuifje van een paar jaar geleden. Ondanks het gemis van het rad was deze remake wederom geweldig. Mede dankzij de briljante Miranda van Kralingen heb ik hier keer op keer van genoten.
3. Doe Maar (Rijswijk, 1).
Tijdens de perspresentatie schrok ik van het afzichtelijke decor, en ondanks dat ik het ook in het theater niet echt mooi kon vinden was de voorstelling die werd gespeeld verrassend goed. Een hele leuke jukebox-musical.
4. Matroos in de doos (Amsterdam, 1).
Bij Theater Terra weet je dat het goed zal zijn, en soms is het meer dan goed. Zoals deze Matroos in de doos.
5. Into the woods - M-Lab(Amsterdam, 1).
Ik ben niet het type dat dweept met Sondheim. Integendeel zelfs, maar deze versie van Into the woods was wel heel erg sterk. Een uitstekende cast met uitstekende regie-keuzes en prima schrapwerk.
6. Os & Ezel, het evangelie volgens Kees(Alkmaar, 1).
Prachtige poppen, heerlijk spel de zelfs bijfiguren tot leven wekt, en een enorme hoeveelheid humor. Een geweldige voorstelling.
7. Pippin - InHolland (Hoorn/Zaandam, 2).
Twee scholen brengen Pippin. De een is een stuitende bewerking die een ramp is voor de leerlingen die het moeten spelen; de ander is een fraaie show, die de leerlingen de kans geeft wat te laten zien en zo een mooie voorstelling oplevert.
8. Jane Eyre (Beveren,1).
Amateur, maar hoe. Een voor mij onbekende voorstelling, maar heel sterk vertolkt en gepresenteerd. Soms een beetje te veel mensen op het podium, maar sterke solisten en een fraai totaalplaatje maakt deze voorstelling een topper.
9. De snoepwinkel van Zevensloten - Jeugdtheater Hofplein (Rotterdam, 1).
De voorgaande voorstelling van Hofplein (De prinses op de erwt) had me erg teleurgesteld, dus eigenlijk was ik niet van plan deze te bezoeken. Omdat Harrie Jekkers (muziek) me altijd wel kan bekoren toch uiteindelijk maar gegaan, en wat een toffe voorstelling is het geworden. Een briljante Martin van Waardenberg neemt zijn momenten, maar geeft ook de jonge acteurs gelegenheid tot schitteren.
10. Rent - Fontys (Amsterdam/Goirle, 3).
Een top 10 notering die hoofdzakelijk te danken is aan de kwaliteit van het stuk zelf. De uitvoering was voor een opleidingsmusical wel aanvaardbaar, maar tegelijkertijd een beetje een teleurstelling. Zeker de A-cast wist de emotie niet helemaal te pakken. De B-cast slaagde hierin een heel stuk beter, zodat deze Rent toch in de top 10 is beland.

Vervolg volgend bericht

[ Gewijzigd: 17 December 2007 09:12 AM by Jeroen ]
  [ # 2 ] 17 December 2007 09:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En al die andere voorstellingen die ik zag, en de top 10 dus niet hebben gehaald, in niet-willekeurige volgorde:
Club van de lelijke kinderen - Hofplein on tour (Rotterdam, 1).
De brief voor de koning (Den Haag, 1)
La dia (Apeldoorn, 1)
Shhh… it happens (Amsterdam, 2)
De Vliegende Hollander - Fontys (Tilburg, 1)
Zigana - NME (Muiden, 2)
Beauty & the Beast (Antwerpen, 2)
Lieve Kitty (solo Sabine Beens) (Amsterdam, 1)
Je bent goud waard Charlie Brown (Lier, 1)
De Vliegende Hollander - M-lab (Amsterdam, 1)
Forbidden Musicals 8 (Amsterdam, 1)
Grommel en de Anti-Kerst (Alkmaar, 1)
Carrie - Warm Water Jeugdtheater (Zoetermeer, 2)
Grease - (Antwerpen, 1)
A christmas carol - Greg & Baud (Zoetermeer, 1)
De Fabeltjeskrant (Den Bosch, 1)
Dora’s Piratenavontuur (Rotterdam, 1)
Route 66 (Rotterdam, 1)
Het oneindig verhaal (Evergem, 1)
Dreamin’ in the Park with Alice (Eindhoven, 1)
Jekyll & Hyde - Harlekijn (Zoetermeer, 1)
De nieuwe kleren van de keizer - jeugdtheater Hofplein (Rotterdam, 1)
Assepoester (Kaatsheuvel, 1)
Evita (Rotterdam, 1)
City of Angels dubbelvoorstelling - Codarts (Rotterdam, 1)
Zonder moeite niets - Frank Sanders Akademie (Amsterdam, 1)
Loverboy - NJMT (Zaandam, 1)
The Last 5 Years (Eindhoven, 1)
Highschool musical -Warm Water Jeugdtheater (Zoetermeer, 1)\
Hercules (Goirle, 1)
De strijd om Troje - Jeugdtheater Hofplein (Rotterdam, 1)
Musical to the max (Amstelveen, 1)
Belfast - Greg & Baud (Zoetermeer, 3)
Musicalconcert - Greg & Baud ( Zoetermeer, 1)
Winx club (Breda, 1)
Grease - Warm Water Jeugdtheater (Zoetermeer, 1)
De 3 Biggetjes (Rotterdam, 1)
Fame (engelstalig) (Zaandam, 1)
Camille (Maarssen, 1)
Pippin - Fontys (Goirle, 2)
My fair lady (Gouda/Heerlen, 2)
Tarzan (Scheveningen, 1)
De prinses op de erwt - Jeugdtheater Hofplein (Rotterdam, 1)
Hair (Breda, 1)
Dear Fox - Fontys (Roosendaal,1)
Moulin Rouge - Musicalgroep Rits (Delft, 1)

[ Gewijzigd: 29 December 2007 07:28 AM by Jeroen ]
  [ # 3 ] 17 December 2007 08:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Mijn top 10:

1. the last 5 years
2. Into the Woods
3. Honk
4. Camille
5. Ciske de Rat
6. Rebecca (wenen)
7. La Dia
8. Doe Maar
9. Wat zien ik?!
10. WWRY (keulen)

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 4 ] 18 December 2007 12:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Net als vorig jaar was 2007 voor deze musicalliefhebber op het thuisfront niet erg inspirerend. De trend van overbekende revivals en een overvloed aan familievoorstellingen zette zich voort. De paar nieuwe voorstellingen als “Shhh..It Happens” en “Route 66” waar ik mijn hoop op had gevestigd, kwamen helaas niet uit de verf. “Wie wordt Evita?” wist mij op tv niet te boeien, omdat het niet kon tippen aan de productionele kwaliteit en amusementswaarde van de BBC-programma’s “How Do You Solve a Problem Like Maria?” en “Any Dream Will Do”.

De meest belangrijke nationale gebeurtenis dit jaar was voor mij de opening van het M-Lab. Dit intieme theater zal hopelijk op korte termijn heel wat nieuw repertoire en talent gaan voortbrengen. De prachtige openingsproductie, “Into the Woods” (inventief vertaald door Koen van Dijk) met o.a. een fantastische Vera Mann als heks, haalde mijn top 10 net niet. Het was echter wel de beste Nederlandse show die ik in 2007 bijwoonde. Ruth Jacott maakte als nationale uitvoerende artiest de grootste indruk op mij met haar verbluffende transformatie tot Billie Holiday.

Ook Londen lijkt voorlopig geen spannend nieuw repertoire voort te brengen. De theaterstad van de wereld produceerde afgelopen jaar vooral goede producties van Amerikaanse musicals (“Parade”, “Hairspray”). Van nieuwe shows als “Dirty Dancing”, “Bad Girls”, “Desperately Seeking Susan” en “The Lord of the Rings” werd ik niet warm of koud. De tijd dat Londen de toon zette op musicalgebied is duidelijk voorbij.

Het is vooral Amerika, die zijn eigen kunstvorm weer herontdekt heeft, getalenteerde regisseur/choreografen voortbrengt (Jerry Mitchell, Rob Ashford, Susan Stroman) en de meest geslaagde en interessantste musicals creëert op dit moment. Het genre van de musical comedy lijkt een ware come back te hebben gemaakt en tot dit genre behoren dan ook de meeste keuzen uit mijn top 10.

2007 was zonder enige twijfel een zeer goed jaar voor de musical film. Het afgelopen jaar was goed voor maar liefst 4 zeer geslaagde en gevarieerde musicalfilms: “Hairspray”, “Enchanted”, “Across the Universe” en “Sweeney Todd” (de laatste 2 hebben de Nederlandse bioscopen nog niet gehaald).

Tenslotte zag ik het afgelopen jaar ook nog indrukwekkende concerten van twee zeer uiteenlopende musical diva’s: Liza Minnelli (Antwerpen) en Ute Lemper (Utrecht), en ontdekte ik de fenomenale East Village Opera Company (Theater Fabriek, A’dam).

TOP 10

1. SPRING AWAKENING (Eugene O’Neill Theatre, 26 september, New York)
Een meesterwerk, dat de adrenaline door mijn lijf deed gieren. Een musical die wat te zeggen heeft en doet nadenken! Wat een ongelofelijk getalenteerde jonge cast (waaronder de sensationele Jonathan Groff, John Gallagher Jr. & Lea Michele), inventieve regie en innovatief gebruik van eigentijdse muziek! Dit is wat de toekomst van de musical zou moeten zijn.

2. PARADE (Donmar Warehouse, 9 oktober, Londen)
Een ambitieuze musical rond een rechtzaak, die diepe indruk achterlaat. Het stuk heeft zijn zwakke punten, maar die wegen niet op tegen de pluspunten. Lara Pulver als de vrouw van de verdachte was fenomenaal en het regiedebuut van Broadway-choreograaf Rob Ashford is erg veelbelovend.

3. THE 25TH ANNUAL PUTNAM COUNTY SPELLING BEE
(Circle in the Square, 28 september, New York)
Hilarisch en hartverwarmend tegelijk. Het is regisseur James Lapine en zijn creatives gelukt om van een show rond een spelwedstrijd een frisse, innemende voorstelling te maken.

4. XANADU (Helen Hayes Theatre, 29 september, New York)
De makers van deze show zijn er in geslaagd om van een draak van een film een top show te creëren, mede dankzij het ingenieuze scriptvan Douglas Carter Beane. Dit is camp van hoog niveau en de jaren ’80 muziek werkt wonderwel zeer effectief. De innemende Kerry Butler laat zien dat ook zij een nieuwe Broadwayster is om in de gaten te houden.

5. LEGALLY BLONDE (Palace Theatre, 30 september, New York)
De sage van Elle Woods, die zich van dom blondje tot getalenteerd juriste ontwikkelt, is een heerlijke musical comedy geworden en lanceert Laura Bell Bundy als ster. Lekker regiedebuut van choreograaf Jerry Mitchell, die een perfecte cast samenstelde.

6. AVENUE Q (Noel Coward Theatre, 1 januari, Londen)
Enkele jaren geleden zag ik deze komische diamant al met de originele Broadway cast, maar de frisse Britse cast deed hiervoor in zijn geheel niet onder en maakte van deze voorstelling weer een enorm feest. Een Sesamstraat voor volwassenen.

7. WOYZECK (Muziektheater, 22 april, Amsterdam)
Een moderne muziektheaterbewerking van het verhaal van Georg Büchner door de IJslandse theatergroep Vesturport. Deze, o.l.v. Gà­sli à–rn Gardarsson (1973), wist internationaal al eerder internationaal furore te maken met hun inventieve circus-interpretatie van “Romeo & Juliet” . In Woyzeck staat water centraal en dit was briljant in de gehele enscenering doorgevoerd. De muziek was van Nick Cave.

8. THE COLOR PURPLE (Broadway Theatre, 26 september, New York)
Het ijzersterke verhaal van Alice Walker blijft ook als musical overeind en wist me emotioneel weer helemaal in te pakken. Een prachtige productie met een weelde aan Afro-Amerikaans talent op het podium.

9. A CHORUS LINE (Theatre, 30 september, New York)
Een van de grootste klassiekers (in de originele enscenering) op de plek waar het thuis hoort: Broadway. Iets gedateerd, maar toch fascinerend vanwege de inventieve en, voor die tijd ongetwijfeld, innovatieve enscenering van Michael Bennett en de super cast.

10. ALTAR BOYZ (New World Stages, 24 september, New York)
Een hilarische parodie op boy bands en religie, met een uitmuntende cast.

  [ # 5 ] 18 December 2007 01:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Poeh… een top 10!

Op 10 Tarzan. Na TLK een show met iets meer ziel. Al blijft het een mooi plaatjesboek, raken deed ie mij niet. Maar toch een plekje

9. Beauty and the Beast. Na een heerlijke tour was de afsluiting verdient in het CircusTheater. Ook geldt hier dat eigenlijk alleen de laatste voorstelling me echt kon raken.

8. Mamma Mia (essen). Het blijft een heerlijke feelgood show. In welke taal dan ook. Lone deed het in de eerste cast geweldig.

7. Rembrandt. Eindelijk een nieuwe productie. Een show met een hart en ziel. De hoofdrollen waren voortreffelijk gecast. Een minpunt was eigenlijk de 2 verschillende schrijvers van de liedjes. Hierdoor zat er niet duidelijk 1 lijn in en zorgde ook voor saaie momenten.

6. Evita. De teleurstelling van het jaar! Maar toch nog redelijk hoog in mijn lijst. Evita neemt je mee, welke voorstelling, cast dan ook. Na Londen vorig jaar was deze vorm een teleurstelling. De cast was vol vuur met Brigitte als de perfecte diva in de 2de akte.

5. Wicked (londen) Tja overhyped. Een show met een moraal dat vriendschap je maakt zoals je bent. De voorstelling met Kerry Ellis miste beetje de sensatie die Idina het jaar daarvoor veroozaakte maar met mooie hoogtepunten als Nog good deed en Defying Graf.

4. Avenue Q (londen). Mijn God wat is de cast subliem. De humor wist me niet overal mee te nemen, maar talent is eigenlijk het goede woord voor deze show.

3. Last 5 Years. Z’n kleine show met een enorm bereik. Er ging geen minuut voorbij dat ik niet in het verhaal zat.

2.Mary Poppins (londen) Hier heb ik vaak genoeg wat over gezegd. Maar het blijft 1 van de favorieten.

Met stipt op 1 Rebecca. Alle keren dat ik hem gezien heb inmiddels 4x werd ik overspoeld door de simpele effecten en de emoties van de cast. Susan als Mrs Danvers leverde de beste prestaties in jaren op in een musical en Uwe kan dus ook heel ingetogen spelen. Een daverend succes in Wenen zoals de show dat verdient. Geen matriaal voor Nederland voorlopig ben ik bang maar denk dat ik nog jaren na kan genieten van deze show.

  [ # 6 ] 18 December 2007 02:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

1: Billy Elliot (Londen)
2 :Wicked (Londen)
3: Last 5 Years
4: Beauty and the Beast
5: Ganesha
6: Into the Woods
7: Wat Zien Ik?!
8: Tarzan
9: Rent (M-lab)
10: Ciske de Rat

  [ # 7 ] 18 December 2007 03:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Blijft erg moeilijk kiezen, maar goed toch maar proberen:


1   Rebecca               Wenen
2   Into the Woods         Amsterdam
3   Wicked                 Londen
4   La Cage aux Folles     Londen
5   Fiddler On The Roof     Londen
7   Rent                   Londen
6   Little Shop of Horrors   Londen
8   Honk!                  Winschoten
9   Days Of Hope           Londen
10   Porgy & Bess           Londen


Geen musical maar wel eervolle vermelding:


Barbara Cook & Friends     Londen

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 8 ] 18 December 2007 03:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ik zal niet aan een top 10 komen, want heb niet zo veel gezien het afgelopen jaar.

1. Tarzan
2. Assepoester
3. Grease
4. Cats

  [ # 9 ] 18 December 2007 04:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik kom daar ook bij lange na niet aan:

1. My fair lady
2. Grease
3. Tarzan

  [ # 10 ] 18 December 2007 04:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Ik heb dit jaar ook niet al teveel gezien geloof ik.

In Nederland heb ik gezien:
Cats, Wat Zien Ik?!, Rent (Fontys), Honk!, Doe Maar! (2x), Grease, The Wiz, Chess, Kuifje en de Zonnetempel

In Londen heb ik gezien:
WWRY (had ik al vorig jaar en het jaar daarvoor ook al gezien dus die telt niet mee), Little Shop of Horrors, Spamalot, Avenue Q

Ik hou het dus maar op een top drie 😉.

1. Avenue Q
2. Doe Maar
3. Grease/Spamalot - Grease vond ik niet à³ntzettend goed maar ik kwam wel stuiterend de zaal uit, en bij Spam had ik een beetje last van de taalbarrière en trok de humor me af en toe niet maar de cast was briljánt.

Verder heb ik nog een aantal Muziektheater dingen gezien:
Somewhere over the rainbow, Lang en Gelukkig, Sexual perversity (met de laatste cast).

[ Gewijzigd: 22 December 2007 02:04 PM by Marik ]
  [ # 11 ] 18 December 2007 04:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

ik zal ook niet aan mn top 10 komen

1. Cats, geen verhaal of wat dan ook maar de zang, de dans, de kostuums, het decor, de bewegingen het deed me allemaal wat, al die keren dat ik geweest ben heb ik genoten, het gevoeld tot in mn tenen.
2. Wat zien ik?! Hoe Ellen Pieters Greet neer zette was subliem!
3. L5Y mooi, je werd er in opgezogen
4.Beauty and the Beast, leuk, mooi gebracht maar niet meer dan dat

  [ # 12 ] 18 December 2007 06:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Leuk die lijstjes…!
Ik ga er even over nadenken, want kan nu niet zo snel mijn top 10 opnoemen. 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 13 ] 18 December 2007 08:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik heb niet 10 verschillende shows gezien dit jaar, maar wél sommige shows meerdere keren…
In volgorde van welke ik het leukst / mooist vond:

1. Kuifje De Zonnetempel (Rotterdam / Antwerpen) - 4x
2. Beauty & the Beast (Antwerpen) - 4x
3. Evita (Rotterdam)
4. Honk! (Rotterdam)

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 14 ] 18 December 2007 09:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

WOYZECK (Muziektheater, 22 april, Amsterdam)
Een moderne muziektheaterbewerking van het verhaal van Georg Büchner door de IJslandse theatergroep Vesturport. Deze, o.l.v. Gà­sli à–rn Gardarsson (1973), wist internationaal al eerder internationaal furore te maken met hun inventieve circus-interpretatie van “Romeo & Juliet” . In Woyzeck staat water centraal en dit was briljant in de gehele enscenering doorgevoerd. De muziek was van Nick Cave.

NEEEEEEEEEE!!!! Dat was echt vreselijk! Kitsch! He wat heerlijk als smaken verschillen. Maar iets diep in mij blijft schreeuwen NEEEEEEEEEE!!!!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 15 ] 19 December 2007 08:26 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Lijstjes zijn leuk, hieronder dus mijn lijstje. VOlgens mij haal ik er ook geen 10 hoor!

1. Legally Blonde
Wat is Laura Bell Bundy toch geweldig, zelfs toen haar schoen uit vloog ging ze gewoon door! Jammer dat ze de Tony niet heeft gewonnen. Samen met Orfeh en Christian draagt ze de show!
2. Cats
Heerlijke voorstelling waar je helemaal geen tekst bij nodig hebt, alleen maar muziek en dans. Ik zeg maar één woord: kwaliteit.
3. Hair
Leuke voorstelling over een groep hippies die prediken over vrede en liefde maar erachter komen dat dit ook niet altijd goed kan gaan. Een geweldige Oren Schrijver, Jelka van Houten, Magreet Boersbroek, Bettina Holwerda en Rogier Komproe.
4. My Fair Lady
Celine Purcell op haar best, in een grappige rol. Jammer dat we haar niet hebben gezien in BatB, dat zal ze wel fantastisch hebben gedaan. In deze rol was ze gewoonweg steengoed, de award verdien (ookal had ze veel goede concurrentie dit jaar). Samen met Bob Fosko en Thom Hoffman ... geweldig!
5. Tarzan
Mooi op het toneel gezet, geweldig geluid en ze staan natuurlijk in het mooiste theater van Nederland, dat helpt!
6. The Wiz
Ondanks dat het niet echt veel diepgang had, ben ik toch een klein beetje fan van deze musical. Een heerlijk geluid pompte ze de zaal in met een suprieure Nurlaila Karim, die meid kan zingen! Daarbij ook leuke bijrollen van Alex Faesen (Laffe Leeuw), Kok-wa Li (Blikkeman) en Danny Yanga (Die ik een beetje vond tegenvallen na TLK als Volgelverschrikker). Jammer dat we de geweldige Marjolein Touw niet hadden, maar Martine de Jager was ook he-le-maal super!

Zes dus, ben benieuwd naar jullie lijsten 😊

Gr.

PS: Als ik namen verkeerd heb geschreven, doe ik dat niet met opzet 😊

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

 1 2 3 > 
1 of 3
‹‹ Enchanted      Musical TV Tips met Kerst 2008 ››